Brojke ponavljača među prvašićima hrvatskih osnovnih škola velike su. Prošle školske godine je prvi razred ponavljalo čak 125 učenika.
Tome treba dodati da se ti podaci ponavljaju već godinama. Naime, prije šest godina, prvi razred nije prošlo 136 prvašića, a rekordna je bila 2015./16., kada je malih ponavljača bilo 154. Prema podacima Ministarstva obrazovanja, najviše ponavljača je u Virovitičko-podravskoj i Međimurskoj županiji.
Početak školovanja za svako je dijete velik korak u životu s obzirom da će u obrazovnom sustavu provesti najmanje 12 godina, te da će on mnogima od njih uvelike odrediti kako će im izgledati budućnost.
S obzirom na to, prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander, klinička psihologinja i ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba komentirala nam je kakvu poruku šaljemo tih 125 prvašića i kakav utjecaj ima činjenica da im je već na prvoj stepenici njihovog školovanja poslana poruka da nisu zadovoljili.
“Sva djeca imaju iste potrebe da se osjećaju voljeno, prihvaćeno, vrednovano, da imaju dobru sliku o sebi, da imaju samopoštovanje i da im šaljemo poruke da vjerujemo u njih i daj vjerujemo njima.
Ako im na početku školovanja šaljemo poruku da nisu u stanju nešto savladati, da ćemo ih kazniti ocjenom jedan i padom razreda, poslali smo im poruku da se ne trebaju niti truditi, identificirati se sa takozvanom “dobrom djecom” jer su “loši”, jer ne mogu biti kao druga djeca koja su prošla, a čime im utječemo na lošu sliku o sebi, na osjećaj nepripadanja tom kolektivu, neprihvaćenosti od odraslih osoba, od autoriteta, te ih u konačnici dovodimo u rizik da ne ostvare sve svoje potencijale jer se kod djece može javiti takozvano “samoispunjavajuće proročanstvo” koje kaže “ti si loš, za tebe nisu rezervirane dobre stvari u životu”.
Nikad ne bismo smjeli djecu pustiti da s takvim porukama krenu u život”, rekla nam je doktorica Buljan Flander.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.