U prugu koja se nalazi na koridoru RH1, vrlo važnome za međunarodni putnički i teretni prijevoz, uložit će se 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio sredstava, odnosno 210 milijuna kuna, financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj.
Riječ je o vrlo frekventnoj dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara, kojom u prosjeku prođe oko 160 vlakova na dan. Ugovor za izvođenje radova HŽ Infrastruktura potpisala je s tvrtkom Swietelsky. Obnovit će se gornji i donji pružni ustroj, sanirat će se mostovi Krapina, Lužnica i Vrabeščak kao i podvožnjaci Vrapčanska i Škorpikova. Osim toga uredit će se kolodvorska zgrada u Savskom Marofu i stajalište Brdovec, obnoviti tri pothodnika i ugraditi sintetičko popođenje na željezničko-cestovne prijelaze Sokolska, Kolodvorska, Savska, Brdovec i Savski Marof. Radovi će obuhvatiti i zamjenu postojećih perona i uređenja površina u novim željezničkim stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te u kolodvoru Podsused, ugradnju nadstrešnica u stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savski i Brdovec te kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.
Rok za izvođenje radova je 27 mjeseci od sklapanja ugovora, a po završetku projekta dionicom Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof vlakovi će voziti brzinom od 120 km/h. Sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.
Potpisom tog ugovora HŽ Infrastruktura potvrđuje da je stiglo vrijeme za željeznicu i da uz veliku podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture intenzivno radi na poboljšanju željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.
U sljedećemu petogodišnjem razdoblju HŽ Infrastruktura planira ulaganja u vrijednosti od 14,2 milijarde kuna, a dugoročni joj je cilj ponuditi sigurnu, brzu i konkurentnu prometnu uslugu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.