Zbog epidemije koronavirusa osobna potrošnja u Hrvatskoj je u pojedinim danima drastično skočila u usporedbi s istim razdobljem protekle godine. Svjedočili smo i pustošenju polica trgovina. Sve su to na svojim rukama iznijele djelatnice i djelatnici u trgovini pa smo poslali upite velikim trgovačkim lancima na koji način štite svoje zaposlenike koji su u izravnom kontatku s velikim brojem ljudi.
Iz Kauflanda su nam odgovorili kako im je primarni cilj zaštitita zaposlenika i kupaca.
Kako bi to osigurali, kažu da su uveli razne mjere, pa tako navode:
· pojačano dnevno čišćenje površina u poslovnicama – to se odnosi isto na košare i POS-uređaje
· detaljne higijenske upute za zaposlenike u svim poslovnim područjima
· dozatori sa sredstvima za dezinfekciju ruku u svim poslovnim područjima
· redovito informiranje zaposlenika o zabranama putovanja i sl.
Iz Spara su se zahvalili svim djelatnicima u svim SPAR i INTERSPAR trgovinama “koji predano rade kako bi osigurali nesmetanu opskrbu za sve građane.”
Oni su svojim zaposlenicima koji su u bliskom kontaktu s kupcima omogućili zaštitne maske, rukavice i dezinfekcijska sredstva.
Kažu i da su za kupce osigurali vizualne oznake koje osiguravaju razmak od jednog metra, te se redovito dezinficiraju kolica, košare i sve površine u trgovinama.
Spar za sada radi prema redovnom radnom vremenu, a u određivanju istog slijede sve upute Kriznog stožera. Također, po potrebi i slijedeći upute Nacionalnog stožera spremni su uvesti i regulaciju ulaska u trgovine.
Pozvali su kupce da se pridržavaju svih mjera zaštite koje propisuju nadležne službe jer tako štite sebe, njihove djelatnike, ali i cijelu zemlju.
Tijek događaja oko koronavirusa iz minute u minutu pratite OVDJE.
Iz Konzuma su nam odgovorili da u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi poduzimaju sve mjere preventivne zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija.
Tako uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provode i pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u prodavaonicama i uredskim prostorima te redovitu dezinfekciju blagajni, opreme i POS uređaja. U pojedinim dijelovima Hrvatske, sukladno odredbama Stožera za civilnu zaštitu, uveli su regulaciju ulaska u trgovine te će nastaviti pratiti daljnje upute lokalnih stožera i postupati u skladu s njima.
S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika, uspostavili su i operativni tim za krizna stanja, čiji su članovi dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremili su procedure i upute o postupanju u slučaju različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.
Za zaposlenike koji su najčešće u kontaktu s kupcima osigurali su zaštitne rukavice i sredstva za dezinfekciju te pokrenuli proces nabave zaštitnih maski.
Konzum također poziva sve kupce na odgovorno djelovanje kojim možemo zaštititi jedni druge, izbjegavajući blizak kontakt i duža zadržavanja u trgovinama te ih pozivaju na beskontaktno plaćanja karticama.
Nastavljaju pratiti situaciju kako bi adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi zahtjevale dodatna postupanja.
Upit smo poslali i Lidlu, a odgovor što su napravili po pitanju zaštite svojih zaposlenika objavit ćemo čim ga dobijemo. Upit smo poslali i Sindikatu trgovine.
Podsjećamo i na definiciju bliskog kontakta koja kaže da je to svaki kontakt na manje od dva metra dulje od 15 minuta. Imajte ovu definiciju na umu kada odlazite u trgovinu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.