Specijalistica obiteljske medicine odgovara na vaša pitanja

Vijesti 07. tra 202008:03 > 08:06
N1

U utorak u Novom danu Nataša Ban Toskić, specijalistica obiteljske medicine i članica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine odgovarala je na pitanja gledatelja i slušatelja.

Naime, za čitatelje i gledatelje N1 otvorili smo rubriku Pitajte stručnjake na N1, posebnu priliku da našim gostima, stručnjacima, liječnicima i znanstvenicima, postave pitanja na koja traže jasne i točne odgovore.

Zovem od ujutro do navečer svoju obiteljsku liječnicu zbog recepta i ne javlja se. Kronični sam bolesnik i moram primati redovito terapiju. Ima li neka dogovorena praksa da mogu poslati poruku ili mail, a ne visiti satima na telefonu dok mi se netko ne javi?

Rekla bih da su svi liječnici obiteljske medicine na svom radnom mjestu tijekom radnog vremena, a u drugoj smjeni također. Svi liječnici su uz telefon i sigurno će se javiti, kao i onom pacijentu koji možda nije uspio dobiti svog doktora.

Mi smo otvorili sve komunkacijske kanale. Sve ordinacije imaju najmanje dvije fiksne telefonske linije, jednu medicinske sestre, drugu doktora. A rade i porte domova zdravlja koje prespajaju pozive.

Imamo i službene mejlova na web-stranicama svih domova zdravlja. Neki liječnici imaju profile na društvenim mrežama poput Facebook i Twittere, a postoji i aplikacija Zdravlje.net koju liječnik aktivira svakom pacijentu koji to traži.  Stalno smo dostupni, i vikendom.

VEZANE VIJESTI

Bilježimo apsolutno svaki poziv, otvara se karton i upisuje se ono što je s pacijentom iskomunicirano. Ja u mojoj ordinaciji dosad imam oko 100 poziva dnevno, a očekujemo da će ih biti i više. Budite strpljivi, ako telefon zvoni, a nitko se ne javlja, to znači da je linija opterećena. Svaki razogovr na telefonu je kompleksan.

Poslodavac mi ne želi odobriti rad od kuće, a imam niz zdravstvenih problema zbog kojih spadam u ugroženu skupinu od koronavirusa. Imam li pravo na bolovanje kako bi sačuvala svoje zdravlje?

Ovo je pitanje koje se pojavilo već na samom početku krize i HZZO uputio je vrlo jasan i oštar dopis svim liječnicima obiteljske medicine da ovakva stanja nisu razlog za opravdano bolovanje. Dijagnoza sama po sebi nje razlog za bolovanje, nego radna sposobnost.

Isto tako, bolovanje se ne može otvoriti bez fizičkog pregleda osoba. Poslodavci imaju mogućnost i ovlasti poštedjeti svoje zaposlenike tako da mu odrede rad od kuće. To što netko ima kroničnu bolest ne može biti razlog da mu se otvori bolovanje ukoliko je ta kronična bolest u stabilnoj fazi.

Isto tako znajte da su naši telefoni zauzeti i jer se telefonom vrši kontrola bolovanja od strane HZZO-a te kontrola lijekova.

#related-news_0

Kako objasniti strahove prema ljudima nakon samoizolacije i prema onima koji su preboljeli koronu? Vidimo da je u svijetu slično kao i kod nas i da su ti ljudi nerazumno etiketirani?

Misli da je strah jedna posve ljudska i razumljiva rekacija, naročito u ovakvoj situaciji u kojoj smo se suočili s nečim potpuno novim i kada nas svi mediji svaki dan obavještavaju o strašnim događajima u svijetu. Ja se ne bojim nikoga tko je u samoizolaciji i ozdravljen. Svatko se može naći u takvoj situaciji.

Na nama je da se pridržavamo uputstva Nacionalnog stožera, da ostanemo doma, da nosimo zaštitna sredstva, peremo ruke i javljamo se telefonom prvo svojem liječniku, ne hrlimo u bolnice i mislim da će na kraju sve biti u redu.

Dosadašnje odgovore stručnjaka možete pronaći na OVOM LINKU.

Tijek događaja s koronavirusom u Hrvatskoj pratimo OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.