Eurozastupnica Biljana Borzan (SDP) upozorila je u utorak kako su u okolnostima pandemije koronavirusa potrošači iznimno ranjivi na agresivni lažni marketing, u sklopu kojeg se prodaju niskokvalitetni ili lažni proizvodi te smatra da građane treba zaštititi od "koronaprofitera".
U priopćenju za javnost iz svojeg ureda u Osijeku Borzan ističe kako se u sklopu takvog marketinga “prodaju niskokvalitetni proizvodi, poput maski ili rukavica i lažnih testova na koronavirus, ili pak navodni ljekoviti pripravci na koje joj se naši građani redovito žale”.
Takve proizvode često se oglašava kao ponude koje vrijede samo idućih deset minuta, a cijene su zbog navodne ekskluzivnosti vrlo visoke, objašnjava Borzan.
Dodaje kako je zato s tim u vezi postavila pitanje povjereniku Europske komisije Didieru Reyndersu, koji je već otvorio razgovore s internetskim platformama o brzom uklanjanju takvih oglasa.
Napominje kako je prijava europskim potrošačkim centrima od početka širenja virusa oko 30 posto više u odnosu prema istom razdoblju prošle godine, a i njezin je ured također zatrpan upitima, od prava putnika do online kupnje.
“Građani primjećuju i rast cijena, u Belgiji je on u prosijeku oko šest posto za prehrambene proizvode do 30 posto za ostale, a na Malti, primjerice, imamo veliki skok cijena informatičke opreme. Moramo zaštiti građane od ‘koronaprofitera'”, poručuje Borzan.
Upozorava kako je u Velikoj Britaniji internetskih prijevara 400 posto više, a Europol je dosad zaplijenio 13 milijuna lažnih farmaceutskih proizvoda.
“Odustanite od kupnje ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito. Kupujte s Internetskih stranica koje poznajete, najbolje onih iz Hrvatske. Također, ako kupujete iz EU, imate pravo povrata robe u roku od 14 dana od dostave”, istaknula je zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.