Sljedeći ponedjeljak, 25. svibnja, počet će radovi na najvećem pojedinačnom infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj – rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, piše u ponedjeljak Večernji list.
Radi se o projektu vrijednom 2,41 milijardu kuna bez PDV-a, što je više i od ugovora za gradnju Pelješkog mosta koji je vrijedan 2,08 milijardi kuna.
Kao i Pelješki most, i ovaj projekt se s 85 posto sufinancira iz fondova EU. Prugu od Križevaca do mađarske granice obnavljat će i graditi turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., koja je, nakon što je njezina ponuda na javnom natječaju odabrana kao najpovoljnija, ugovor s HŽ Infrastrukturom potpisala 12. ožujka ove godine.
Radovi na pruzi trebali su početi 23. travnja, ali su, kako objašnjavaju u HŽI-ju, odgođeni zbog pandemije koronavirusa.
U sljedeći ponedjeljak bi Cengizovi inženjeri i voditelj projekta trebali stići u Hrvatsku i biti uvedeni u posao, a to znači, kako kažu u HŽ-u, da će započeti s pripremom gradilišta, izradom izvedbenog projekta, ishođenjem dokumentacije za buduće kontejnersko naselje u kojem će biti smješteni radnici, inženjeri…
U HŽI-u kažu da će pravi radovi na pruzi početi nakon dva mjeseca, najkasnije u rujnu, i to od mađarske granice. Prema najavama iz turske tvrtke, na vrhuncu radova bit će na gradilištu oko 400 radnika. A oni će uglavnom svi doći iz Turske.
Za njihov smještaj Cengiz trenutačno, kažu u HŽI-ju, razmatra tri lokacije – u Lepavini, Kloštru Vojakovačkom i u poslovnoj zoni kod Križevaca.
A kad se ta lokacija odabere i sredi sva papirologija, iz Turske će kamionima stići više od 100 kontejnera. U sklopu tog kampa bit će uredi, smještaj za radnike, kuhinja. Dovest će i svoje kuhare zbog posebne vrste prehrane za turske radnike i osoblje, donosi Večernji list.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.