Nacionalni stožer za civilnu zaštitu donio je odluku prema kojoj će se formirati timovi, sastavljeni od raznih stručnjaka, kako bi se pojačala kontrole provođenja uputa HZJZ-a u domovima za starije.
Odlukom se nalaže županijskim stožerima civilne zaštite da, radi kontrole provedbe Uputa za sprječavanje i suzbijanje epidemije covid-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi na njihovom području, formiraju timove za kontrolu provedbe Uputa.
U navedene timove županijski stožeri civilne zaštite dužni su imenovati:
- županijskog pročelnika ili njegovog zamjenika nadležnog za zdravstvo i/ili socijalnu skrb
- socijalnog radnika kojeg odredi ravnatelj nadležnog centra za socijalnu skrb u pojedinoj županiji
- sanitarnog inspektora
- službenika Ravnateljstva civilne zaštite.
Koordiniranje rada timova obavlja epidemiolog županijskog Zavoda za javno zdravstvo ili drugi djelatnik Zavoda odgovarajuće zdravstvene struke. Formirani timovi dužni su kontrolirati provedbu Uputa:
- u domovima za starije i nemoćne čiji je osnivač Republika Hrvatska
- u domovina za starije i nemoćne čiji su osnivači županije
- u obiteljskim domovima za starije i nemoćne i psihički bolesne odrasle osobe
- u privatnim domovima za starije i nemoćne i psihički bolesne odrasle osobe i osobe s invaliditetom
- kod drugih pružatelja usluga smještaja i organiziranog stanovanja u sustavu socijalne skrbi.
U slučaju uočenih propusta i nedostataka timovi su dužni zatražiti žurno otklanjanje uočenih propusta i nedostataka, a uočene propuste i nedostatke evidentirati u zapisniku.
Ako su propusti i nedostaci takve prirode da se ne mogu žurno otkloniti te su zbog uočenih propusta i nedostataka ugroženi životi i zdravlje korisnika i radnika, tim je dužan odmah obavijestiti županijski stožer civilne zaštite, koji o tome odmah obavještava Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske i nadležna tijela državne uprave.
Odluka se primjenjuje od 7. rujna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.