Petominutnom blokadom prometa na Jadranskoj magistrali kod mosta u Omišu u petak je oko 200 građana iz omiškog zaleđa prosvjedovalo protiv predloženog prijevoza brodicom tijekom radova na omiškoj obilaznici zahtijevajući da se hitno počne probijati tunel Lisičina.
Promet je, kako je objašnjeno iz Hrvatskih cesta, potrebno zatvoriti zbog čišćenja i rušenja nestabilnih blokova na zapadnoj litici kanjona rijeke Cetine, to jest radova na omiškoj obilaznici.
“Prijevoz brodicom nemoguća je alternativa jer, uz uvođenje izvođača u radove sanacije, pokazalo bi se da te brodice prolaze ispod samog obuhvata te sanacije i bilo bi opasno prevoziti bilo koga, a posebice djecu i bolesnike tim brodicama”, rekao je predstavnik Mjesnog odbora s područja Poljica te predstavnik poduzetnika iz poslovne zone Zakučca Tomislav Tomaš.
Istaknuo je kako građani u omiškom zaleđu zahtijevaju da se probije tunel Lisičina.
“Brodice su samo za prijevoz putnika, ali mi ovdje ovisimo o industrijskoj zoni Zakučcu, gdje imamo 600 zaposlenih i nužan promet tereta i robe. Radi se o opstanku radnih mjesta jer su neki poslodavci najavili zatvaranje svojih poduzeća ako im se ukine dotok promet i roba,” upozorio je Tomaš.
Gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović najavio je za sljedeći ponedjeljak tematsku sjednicu omiškoga Gradskog vijeća na kojoj će se raspravljati o teškoćama koje zbog sanacijskih radova na omiškoj obilaznici nastaju blokadom prometa na cesti DC 70 koja taj grad povezuje sa zaleđem.
“Tom sjednicom Gradskog vijeća želimo privući pažnju i upozoriti da je ovaj problem ozbiljan i da se tom problemu treba pristupiti hitno, odmah i što prije”, istaknuo je Tomasović. Po njegovim riječima, probijanje tunela Lisičine kao alternativnog povezivanja Omiša sa zaleđem “jedino je trajno i pravo rješenje”.
“Mi kao Grad poslali smo službeni dopis Ministarstvu mora, promet i infrastrukture da se uzme u obzir tunel Lisičina i da se pokuša po članku 129. Zakona o gradnji krenuti u njegovu gradnju ako je to moguće. Službeni odgovor još nismo dobili”, rekao je Tomasović.
Podsjetio je kako je na sastanku u Omišu prije tjedan dana predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao da taj članak Zakona o gradnji u tom slučaju nije primjenjiv. “Ali, mi još nismo dobili službeni odgovor koji očekujemo”, dodao je Tomasović.
Po njegovim riječima, ima više opcija za rješavanje tog problema, a jedna od njih su i RoRo brodovi (dizajnirani za prijevoz kotrljajućeg tereta kao što su automobili i prikolice).
“Imamo opciju RoRo broda. Osim njega, razgovaralo se o pontonu, a zadnja opcija su brodice i autobusi. Očekujemo da se građanima jasno kaže koje je rješenje”, poručio je Tomasović.
Na novinarsku opasku kako je Josip Škorić nakon prošlotjednog sastanka u Omišu izjavio da je ponton neprihvatljiv, Tomasović je rekao da “ako ne ide ponton, to treba argumentirano reći”.
“Odgađanje stvari nije nikakvo rješenje”, dodao je.
Prosvjednici su tijekom današnje blokade prometa na Jadranskoj magistrali nosili natpise: “Tunel Lisičina nema alternativu”, “Škoriću, brodica je ruski rulet”, “Butkoviću, mi imamo alternativu – tunel Lisičina”, “Nama treba ponton i tunel”, “Plenkoviću, budi naše svjetlo na kraju tunela…
Nezadovoljni građani iz omiškog zaleđa prvi su put blokirali promet na Jadranskoj magistrali kod mosta na ulazu u Omiš 7. listopada, kad su izrazili nezadovoljstvo najavom da bi se trebala zatvoriti cesta koja povezuje Omiš s mjestima u zaleđu.
Nakon tog prvog prosvjeda predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić dogovorio se s omiškim gradskim čelnicima da će se stanovnici omiškog zaleđa, dok zbog radova bude prekinut promet na cesti DC 70, koja povezuje Omiš i sela u zaleđu, prevoziti brodicom duž Cetine – od Zakučca do središta grada. Škorić je tada rekao da je prekid prometa na DC 70 odgođen za desetak dana kako bi se obavili radovi potrebni za uvođenje brodice koja bi prevozila građane omiškog zaleđa do središta Omiša duž rijeke Cetine, a plovidba bi trajala oko 15 minuta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.