Poslovni model kontroverzog Ubera koji aplikacijom spaja vozače i putnike mijenja ekonomije diljem svijeta.
Dio europskih vlada i gradova ga zabranjuje, a uskoro stiže i u Hrvatsku. N1 je zato tražio da političke stranke koje žele u Sabor otkriju što misle o Uberu te što od njega očekuju prije nego počne poslovati u Hrvatskoj.
Od Bruxellesa i Pariza pa do Južne Amerike – taksiti prosvjeduju protiv UBER-a, tj. tehnološke platforme koja olakšava prijevoz, a nije prijevoznik dok njihovi vozači nisu zaposlenici, već poduzetnici.
Uber u Hrvatskoj već proučava regulativu za ulazak na tržište. Taksisti će vjerojatno prosvjedovati pa bi na kraju o svemu mogli odlučivati sudovi i političari. Barem ako govorimo o najpopularnijoj i najjeftinijoj usluzi UberX.
ORAH jedini ima čvrst stav protiv – jer za sve traže jednake uvijete. U ORAH-u kažu – taksisti u Zagrebu imaju licence, uložili su novac, moraju poznavati grad i zato..
Reformisti i MOST su pak prema UBER-u bitno umjereniji. I HDZ želi konkurenciju na tržištu, ali uz bitan dodatak, a to je fiskalizacija računa.
Kompanija koja računa s jeftinijom i praktičnijom uslugom za korisnike procjenjuje se na više od 50 milijardi dolara te si može priuštiti da prvo osvaja tržišta, a onda brine o zakonima.
No, to znači da će na tome ostati. Gordan Maras kaže da je jasno kako razvoj novih tehnologija i modernih usluga ne možete zaustaviti.
Netko će se dakle u Hrvatskoj morati prilagoditi – ili zakoni ili Uber.
Više pogledajte u prilogu Antonija Zavade.