Prema novom Cjeniku poštanskih usluga u unutarnjem prometu, usluga slanja paketa teških do deset kilograma poskupila je u svim kategorijama za 14 kuna pa tako paketi do dva kilograma sad umjesto 25 koštaju 39 kuna, oni težine od dva do pet kilograma umjesto 30 sad koštaju 44 kune, a paket od pet do 10 kilograma za čije je slanje donedavno bilo potrebno izdvojiti 33 kune sad potrošači plaćaju 47 kuna.
Paket težine do dva kilograma, ako je zapakiran u vlastitoj kutiji, sad je tako 56 posto skuplji nego što je to bilo u travnju, oni težine između dva i pet kilograma poskupili su za 46 posto dok je za pakete teške do deset kilograma potrebno izdvojiti 42 posto više nego prije tjedan dana.
Cijena se ne mijenja ako se paket šalje u kutiji koju prodaje HP
Iako se u cjeniku formalno – pravno nigdje ne navodi kako je riječ o cijenama za nestandardne pakete – dakle, pakete koje korisnici šalju u vlastitim kutijama – potrošač će po dolasku u Poštu od djelatnika doznati kako ga slanje paketa može koštati jednako kao i prije tjedan dana, ako ga odluči poslati u jednoj od kutija koje prodaje Hrvatska pošta, piše Jutarnji list.
U tom slučaju korisnicima se odobrava popust u iznosu od 14 kuna, i to za sve kategorije paketa do 10 kilograma, a što Hrvatska Pošta prema korisnicima reklamira kao “popust na standardnu ambalažu”.
Riječ je o kutijama s otisnutim logom Hrvatske pošte koje je moguće kupiti u HP-ovim poslovnicama, a koje su izrađene od troslojne ljepenke te raspoložive u tri dimenzije.
Kako je vidljivo na stranicama HP-a, potrošači za njih moraju izdvojiti 10 kuna za komad čime im se popust u konačnici smanjuje na samo četiri kune, posebno u odnosu na situaciju u kojoj bi pakete slali u vlastitim kutijama, moguće onima koje već ionako imaju kod kuće.
Problemi zbog nestandardnih paketa
“Pošiljke koje nisu adekvatno zapakirane ili svojom veličinom odstupaju od standardnih mjera stvaraju nam značajne troškove u svim segmentima dostavnog procesa – od prijama, sortiranja, prijevoza do isporuke. Pošiljke koje nisu odgovarajuće zapakirane mnogo teže prolaze kroz naše automatizirane sustave i usporavaju sortirni proces te otežavaju maksimalno korištenje prostora u poštanskom uredu i u vozilima.
Isto tako, one prilikom transporta znaju oštetiti druge pošiljke što osim povećanih troškova utječe i na kvalitetu usluge. Naprimjer, neadekvatno zapakirana boca ulja ili vina koja se razbije i ošteti drugu pošiljku”, pojasnili su iz HP-a.
“Standardne kutije mogu se kupiti u poštanskim uredima ili drugim trgovinama koje prodaju ambalažu za pakiranje. Ako korisnici šalju pošiljke u takvim kutijama, konačna cijena se za njih zapravo ne mijenja”, dodali su.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare