Biočina: Kućanstva mogu računati na znatno poskupljenje plina nakon 1. srpnja

Novinar, Marko Biočina, koji se bavi energetikom u Newsroomu je govorio o poskupljenjima.
Najprije je komentirao kritike koje je Vlada dobila zbog zamrzavanja cijena osnovnih goriva:
"Mislim da prvo svi koji kritiziraju ovaj potez, a vidim da kritziraju s tezom da treba smanjiti trošarine ili PDV, bi trebali razumjeti bazičnu logiku da to ima smisla tek ako se uvede zamrzavanje gornje finalne cijene ili marže. U suprotnom možete smanjivati trošarine i PDV, ali nemate osiguranje da neće doći do smanjenja cijena za krajnjeg potrošača", kaže i dodaje:
"Prvi korak je da se uvede ili ograničenje finalne najviše cijene ili marže opskrbljivača. Što se tiče samog zamrzavanja, ako gledamo ovaj tjedan i proračunsku osnovu u kretanu cijene derivata na mediteranskom tržištvu, zamrzavanje na ovoj cijeni je značajno smanjilo marže. U ovom trenutku, uz ovu cijenu kako je sada zamrznuta te marže su bitno smanjene, one okvirno iznose oko 75 lipa za benzin i oko kune za dizel".
"Nije problem da opskrbljivači ostvaruju marže"
Je li cijenu goriva trebalo zamrznuti na nižoj razini u prošlom valu poskupljenja?
"Po meni je trebalo zamrznuti cijenu na nižoj razini. Po meni bi se Vlada trebala dugoročno sustavno baviti pitanjem konkurentnosti na maloprodajnom tržištu, pitanjem cjenovnih politika i postoji li adekvatna razina konkurencije od onog trenutka kada smo krenuli u liberalizirano tržište. Nije problem da opskrbljivači ostvaruju marže, ali je isto pitanje da se vidi koliko te marže jesu i postoji li među njima uistinu neko tržišno natjecanje", objašnjava.
Govorio je i zašto su cijene u RH više nego, recimo, u Sloveniji, a ulazna cijena je ista:
"Ta davanja se znaju, ona su trošarina i PDV. Trošarina je za bezin 3,89 kn, a za dizel 3,9 kn, plus PDV koji je 25% i koji je među najvećima u EU i kada se to sve zbroji naravno da taj finalni broj bude iznimno velik i naravno da bi to trebalo dugoročno smanjivati, ali da to daje benefite konačnom potrošaču. Ali i tu treba biti realan, država je već najavila smanjenje PDV-a na plin, sve to smanjuje prihode državnog proračuna i treba naći mjeru".
Što nakon 1. travnja?
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare