Rovinj je već godinama jedna od najposjećenijih lokacija Istre. Rezultati su sve bolji i u predsezoni, pa čak i u zimskim mjesecima. Turisti oduševljeni ljepotama i ponudom, ali uvijek se ponavlja pitanje - 'ko to more platit?
Naša Tea Mihanović razgovarala je s Urošem iz Srbije koji navodi da je kuglicu sladoleda platio oko dva eura. “Za mene je ok cijena. Sladoled je odličan! Skuplje nego u Srbiji, ali i dalje prihvatljivo. Prelijepo je. Isplati se prijeći toliki put.”
“Divno je, uživamo. U Engleskoj je jako skupo, a ovdje su cijene kao u Engleskoj. Ali uživamo, vrijedi novca”, dodaju turisti iz Engleske.
Jednima povoljno, drugima nedostupno.
“U usporedbi s Njemačkom nije skupo. Za mene je ovdje povoljno!”, kaže Didi.
“Jako je skupo u usporedbi s našim prosjekom u Italiji”, dodaje jedan turist iz Italije.
Ugostitelji se ne bi složili. Troškovi nabave svake su sezone sve veći.
Tadija Rakita, ugostitelj, kaže da je sve isto kao prošle godine. “Naše cijene finalne su iste, a u nabavi nam je skuplje. Kako se snalazite? “Improvizacija cijeli i život, k’o i država!”
Tko želi ručati u prvi red do mora, morat će izdvojiti više.
“Naravno da uvijek ima gunđanja, ali tko voli nek izvoli. Nama najviše govori kad nam se vraćaju gosti”, dodaje Davor Čombe, ugostitelj.
Najviše turista iz Njemačke i Austrije
Trenutno u Rovinju boravi gotovo 19.000 gostiju, najviše iz Njemačke i Austrije.
U predsezoni je u prvoj polovici ove godine ostvareno 680 tisuća noćenja, što je rast od 7% u odnosu na lani.
Očekivanja za sezonu su visoka, ali…
“Trenutni booking za ovu sezonu je vrlo loš, ali današnji gosti bukiraju u zadnji tren. Mi se ne bojimo, bit će posla. To je trend koji je počeo tijekom korone i nastavio se”, kaže Ksenija Pehar, privatna iznajmljivačica.
Presudni faktor za popunjenost – cijene. Ksenija ih nije dizala u zadnje tri godine. Vjeruje da će turisti to prepoznati.
“Razmišljala sam da dignem, ali radije da sam puna više dana nego da bude prazno”, dodala je.
Najbolji primjer održivog turizma
Direktor Turističke zajednice Istre smatra da je ovaj poluotok najbolji primjer održivog turizma na Mediteranu općenito.
“Održivost se očituje u tome da smo vratili život u središnji dio Istre, mlade obitelji su se preselile u unutrašnjost, podigli su ono što su njihovi noni imali, imanja, vinograde, voćnjake, polja i proizvodnje. Ako smo 90-ih godina imali manje od 10.000 noćenja, prošle godine smo dogurali do tri milijuna”, ističe Denis Ivošević, direktor TZ Istra
Najveći izazov da bi ova destinacija ostala održiva je preusmjeravanje turista iz srpnja i kolovoza na ostale mjesece u godini.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare