Kako funkcionira sustav pomoćnika u nastavi? "Apsolutno ništa nije uređeno"

U Točki na tjedan istražili smo zašto mnoga djeca s teškoćama u razvoju i dalje nemaju osobnog pomoćnika i govorili o novim prijedlozima kako unaprijediti taj sustav, i za djecu i za njihove obitelji i za same asistente. Gošće Točke na tjedan su bile predsjednica udruge Pomoćnici u nastavi Iva Tadić i Jelena Balić, majka dječaka Jana.
Balić je Nataši Božić ispričala kako njezin sin u petom razredu radi već s 13. asistenticom po redu. "Njemu je neophodna pomoć, ne može funkcionirati u redovnoj školi bez pomoćnika", govori ona.
Na pitanje kako se snalazi kaže kako su dosad uvijek sami tražili pomoćnike, obično preko društvenih mreža.
"Nalazili smo se nekoliko puta u situaciji da pomoćnici odustaju. Neki jer su našli bolje plaćene poslove, neki se nisu našli u tome. Jako puno pomoćnika se prvi put susreće s djecom s posebnim potrebama", govori dodajući da je jedini uvjet za pomoćnika u nastavi završena četverogodišnja škola i da osoba nije kažnjavana.

"Osoba definitivno mora imati empatije, shvatiti posao kao poziv. Nema smisla da se prijavljuje netko tko se u tome ne vidi, ali će to pokušati raditi jer trenutno nema drugog izbora", govori Balić.
Kaže i kako njen sin sa svakim novim pomoćnikom mora ići ispočetka. "Sve loše što dijete prolazi, nažalost ide na njegov račun. Dijete se pogubi, ne može funkcionirati", kaže.
Balić govori da je "ljuta na sustav". "Apsolutno ništa nije uređeno. Svaki put idete ispočetka, prolazite stvari koje ne biste trebli prolaziti. To mora biti uređeno, a ne da roditelji sami traže asistenta preko društvenih mreža. U slučaju odlaska asistenta, sustav bi ga trebao zamijeniti, a ne da roditelji proživljavaju agoniju. Stalno ste ni na nebu ni na zemlji", kaže ona.
Nema točnog broja
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare