Komunikacijski stručnjak s Hrvatskog katoličkog sveučilišta Kristijan Sedak komentirao je vizualne aspekte kampanje koja je prethodi izborima za Europski parlament koji će se održati 9. lipnja.
Iako kampanja, službeno, traje već dugo, kampanja za europske izbore kao da se izgubila. Najprije u svemu što je pratilo održavanje parlamentarnih izbora u Hrvatskoj, a zatim u postizbornim dogovorima. Uz to što je za Hrvate sama kampanja pomalo nevidljiva, prema Sedakovom mišljenju, takve su uglavnom i vizualne poruke na koje se stranke tijekom kampanje oslanjaju.
“Većinom su nemaštoviti, ništa više od korektni, dijelom nespretni, gotovo impotentni u privlačenju birača i prenošenju političkih ideja. Nedostaje im samo originalnost, emocionalna povezanost s biračima, motivacijski potencijal i jasna poruka”, jasan je Sedak u kritici vizualnih alata kojima su političke stranke pokušale privući birače.
SDP-ovo vizualno rješenje, očekivano, crvene je boje, ima snažnu poruku, ali tu priča završava, kaže Sedak.
“Za sada najbolji vizual oslanja se na minimalizam. Promašeni slogan implicira bliskost s običnim čovjekom i da nešto doista rade. U oporbi. Tradicionalna crvena boja odiše energijom i odlučnošću. Šteta što je te odlike nemoguće povezati s nominalnim liderom stranke”, naveo je komentirajući vizualno rješenje za koje se odlučila lista predvođena SDP-om.
Jedan od kandidata na izborima je i Ladislav Ilčić.
“Slogan nije pamtljiv, ali poziva na tradicionalne vrijednosti i prokušanog kandidata. Najprimjereniji vizual sa zanimljivim detaljima prikazuje kandidata kao pristupačnog i pouzdanog. Pozadina simbolizira europski kontekst. Hashtag inzistira na vjerskom identitetu i smanjuje krug potencijalnih birača”, kaže Sedak o njegovom plakatu.
Najveći dobitnik parlamentarnih izbora zasigurno je Domovinski pokret, koji se nada dobrom rezultatu i na europskim izborima.
“Kako se prikazati kao domoljub i lider? S nabačenom zastavom, pogleda u daljinu dok razmišlja o nacionalnom identitetu u Europi. Jednostavnost i plitkost logotipa stranke odaje dojam kratkoročnosti i doprinosi percepciji da je razvijen nepromišljeno i na brzinu. Hitno potrebna personalizacija tipografije”, kaže Sedak o plakatu kojim dominira Ivan Penava obavijen zastavom Republike Hrvatske i poruka “suverena Hrvatska”.
Na europske izbore ide i Možemo. “Borbeno, dosljedno, zajedno” – poruka kojom će pokušati pridobiti birače.
“Slogan s najvećim motivacijskim potencijalom najmanjem broju birača. Izbori su ih iznenadili pa se nisu stigli ni okupiti za zajedničko fotografiranje. Dobar plakat za povećanje prepoznatljivosti slabo poznatih kandidata”
Vizual HDZ-a prilično je jednostavan. Kao i njihovi najveći suparnici, SDP, odlučili su se za “svoju” boju – plavu i poruku “Hrvatska. Snažna i važna”.
“Negativna percepcija otjerala je logotip HDZ-a u drugi plan. Izborni rezultati kažu da još nije vrijeme za rebrendiranje. Plava boja dovoljno je prepoznatljiva”, kaže Sedak.
Najkritičniji je prema rješenju za koje se odlučila lista Mosta, Hrvatskih suverenista i HSP-a.
“Susjedov nećak nabacao elemente u neuredan vizual. Odustankom od prepoznatljivosti kao da su odustali od političke borbe. Jedini za sada imaju i posebnu web stranicu kampanje. Šteta što nema gotovo nikakve informacije ni interaktivnog sadržaja”, zaključuje ovaj komunikacijski stručnjak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!