Jasna Karačić iz Udruge za zaštitu pacijenata komentirala je za N1 Studio uživo reformu u zdravstvu te kakve mogućnosti imaju pacijenti u javnom zdravstvu s obzirom na usluge u privatnim klinikama.
“Zdravstvena zaštita zakonski mora biti sveobuhvatna, cjelovita i kontinuirana. To je posebice važno kod pacijenata koji imaju teže dijagnoze, koji moraju svakodnevno biti u kontaktu s liječnicima. Veliko je pitanje je li to provedivo i u praksi sa svim ovih zahtjevima i veliki je pritisak prema liječnicima koji nemaju vremena za sve potrebe pacijenata”, rekla je Karačić.
Navodi kako je potrebno napraviti mnoge promjene kako bi se radilo u korist pacijentima.
“Pacijenti moraju u zdravstvenoj zaštiti osjetiti promjene, a reforma mora biti orijentirana na benefit, na ono što će pacijenti dobiti iz toga”, rekla je te dodala: “Očekivali smo malo više u segmentu prava pacijenata koji dosad nisu uključeni u izmjene zakona. Mi imamo jednu situaciju kad svi iz plaća izdvajamo isto, a Split i Zagreb nisu jedini referentni centri za liječenje bolesnika”.
Karačić kaže da se svi bolesnici upućuju na velike gradove i kliničke bolničke centre, no da moramo biti svjesni da imamo starije građane ili one koji žive na otocima i nemaju pristup velikim bolnicama.
“Zaista je važno da svi imamo jednaki pristup zdravstvenoj zaštiti. Svi izdvajamo 16 i pol posto od svojih plaća i to na neki način nije fer prema pacijentima koji su daleko od bolnica u velikim gradovima. Pokušat će se regulirati da specijalisti budu upućeni iz bolnica u domove zdravlja, ali moramo vidjeti koliko će to biti izvedivo”, rekla je.
Navodi kako to možda nije provedivo u praksi, niti imamo dovoljan broj liječnika koji će izvan svog radnog vremena otići raditi dodatno.
“Svi pacijenti bi trebali imati pravo dobiti zdravstvenu uslugu kad im treba, a ne za godinu ili dvije kad im više neće trebati. Naš prijedlog je da se po uzoru europskih zemalja primjeni sustav da se pacijentima refundira trošak kod privatnih liječnika u iznosu koliko bi ta usluga koštala u bolnici”, rekla je te dodala: “Na taj se način riješava i sukob liječnika koji rade privatno i javno, povećava se i zadovoljstvo liječnika, a neće se dogoditi da liječnik koji radi javno, šalje pacijente u svoju privatnu praksu i da na njemu zaradi”.
Smatra da su problemi pacijenata u Hrvatskoj i ti što mnoge privatne klinike ne mogu izvršiti posao do kraja, a kad se bilo što zakomplicira, liječenje se mora nastaviti u bolnici.
“Privatno i javno može lijepo surađivati ako se sustav dobro uredi”, rekla je te dodala: “Pacijent ima svoje interese da ode privatno gdje se osjeća u prijateljskom odnosu sa zdravstvenim djelatnicima i to je ono na čemu treba raditi i čemu treba težiti da bi se objedinila ta suradnja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!