Problemi s kolodvorom u Dugom Selu sugeriraju da se veliki projekti financirani iz EU fondova, poput ovog, možda ne provode na najbolji način. Naime, građani i zaposlenici HŽ-a neće imati pristup novoj kolodvorskoj zgradi sve dok se ne završe i svi ostali radovi na kolodvoru, jer je sve dio iste građevinske i lokacijske dozvole.
Nova zgrada kolodvora u Dugom Selu trebala je biti završena još 2020. godine, no tada je tek započela njena gradnja. Nakon tri godine, zgrada je u relativno visokoj fazi dovršenosti, no neće se moći koristiti još najmanje dvije godine.
Zaposleni na tom kolodvoru i dalje će raditi u napola srušenoj staroj zgradi, blagajna je smještena u kontejneru, a putnici vlakove čekaju na otvorenom. Nakon intervencije lokalnih vlasti, HŽ Infrastruktura se ipak smilovala, te su napravili dvije nadstrešnice, kako bi se putnici ipak mogli negdje skloniti od kiše.
Dok se ne završe svi radovi na kolodvoru, zgrada ne može biti stavljena u funkciju
Zgrada je dio je projekta rekonstrukcije i izgradnje pruge Dugo Selo – Križevci i upravo to predstavlja glavnu prepreku njenom dovršetku i puštanju u funkciju. Poznato je da s tim projektom za koji je iz EU fondova odobreno nešto manje od 200 milijuna eura od početka postoje veliki problemi. Propadali su i mijenjali se izvođači radova, što je na kraju rezultiralo kašnjenjem radova, pa će oni koji nisu dovršeni na vrijeme, platiti hrvatski porezni obveznici.
Vrijednost nove kolodvorske zgrade je oko 1,7 milijuna eura, a prema informaciji koji smo dobili od HŽ infrastrukture ona je, financijski gledano, dovršena oko 50 posto. Što znači da bi za kompletni završetak trebalo oko 850 tisuća eura.
Problemi s kolodvorom u Dugom Selu sugeriraju da se veliki projekti financirani iz EU fondova, poput ovog, možda ne provode na najbolji način. Naime, građani i zaposlenici HŽ-a neće imati pristup novoj kolodvorskoj zgradi sve dok se ne završe i svi ostali radovi na kolodvoru, jer je sve dio iste građevinske i lokacijske dozvole.
Izdvajanje zgrade u zaseban projekt ne dodatno bi zakompliciralo posao, smatra HŽ
U HŽ infrastrukturi smatraju da izdvajanje ovakvih objekata, poput same kolodvorske zgrade, iz šireg projekta, kako bi se samostalno mogli dovršavati, ne bi bilo dobro rješenje, jer bi se, smatraju, stvorile dodatne komplikacije.
“Projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici od Dugog Selo do Križevaca ima 13 lokacijskih i 23 građevinske dozvole što je izuzetno složeno i po pitanju ishođenja navedenih dozvola prije početka građenja, ali i po pitanju provedbe velikog broja tehničkih pregleda i ishođenja uporabnih dozvola po završetku građenja. Svako daljnje ‘usitnjavanje’ dodatno otežava cijeli proces”, stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture.
Problem spore administracije i izdavanja dozvola
Naravno, tu dolazimo i do problema trome hrvatske administracije. Da su postupci izdavanja dozvola brži i jednostavniji, onda njihovo ishođenje ne bi bio toliki problem. Ovako radi jedne dodatne dozvole zgrada koja je do sada koštala preko 800 tisuća eura, stajat će najmanje pet godina neiskorištena.
Izgradnja i rekonstrukcija ove pruge, prvi je veliki željeznički infrastrukturni projekt nakon više desetljeća, kojim je trebao započeti val investicija u tu granu prometa težak oko 4 do 5 milijardi eura, što bi dobrim dijelom bilo financirano iz EU fondova.
No, nakon što su vidljivi problemi na ovom, prvom projektu, veliko je pitanje koliko će toga zaista biti realizirano i u kojem roku. Iako se radi o državnom projektu, navodno je za ishođenje lokacijske dozvole za prugu Dugo Selo – Križevci, bilo potrebno više od godinu dana.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare