Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost prometa, gostovao je u N1 Studiju uživo te je govorio o nesreći u kojoj je poginulo 10 kosovskih državljana.
“To je druga po težini nesreća u Republici Hrvatskoj. Imali smo 2008. jednu takvu strašnu nesreću u kojoj je stradalo 14 čeških državljana”, rekao je na početku.
Ističe i kako je našim zakonima, ali u EU regulativom propisano koliko dugo vozači smiju voziti, a kada se trebaju odmarati.
“Ne smiju prekoračiti propisano vrijeme u tijeku smjene, a to je 9 ili 10 sati. Nažalost takve stvari se događaju i uz sve dobro što nosi promet, on ima i svoju jako ružnu stranu, a to je smrtnost ljudi”, kaže.
Dodaje i kako imaju dovoljno ljudi za kontroliranje vozača i autobusa.
“Za njih vrijede praktički ista pravila ko i za vozače teretnih vozila, svako vozilo mora imati tahograf. Temeljm toga zapisa možemo vidjeti kojom je brzinom vozio, do toga kada je vozio, koliko sati u komadu, kada je imao odmore. To je dobro jer vozači to ne mogu sakriti. Mi imamo mogućnost ući u tahograf i vidjeti sve što nas zanima i sankcionirati vozača ako se nije pridržavao pravila”, objašnjava.
Na pitanje bi li tragedija bila manja da su ljudi bili vezani, odgovara potvrdno:
“Svakako da bi. Jedan dio putnika je ispao iz tog autobusa i on se srušio na njih. Da su ostali u vozilu tragedija bi bila manja. Autobusi od 2008. moraju imati pojaseve. Ovaj autobus je imao pojaseve, ali očigledano ih dio putnika nije koristio.
Zakon je isti za sve, koji kaže da pojasevi moraju biti korišteni ako su ugrađeni u vozilo. Kazna za nekog tko ne koristi sigurnosni pojas je ista kao i kod svih ostalih, a to je 1000 kuna”, veli.
Rekao je i kako autobus, koji policajac zaustavi, neće ponovno krenuti dok svi ne budu zavezani. Problem je, kaže, što ljudi ne ostanu zavezani.
“Bez obzira na to koliko ste blizu cilja, ako osjetite umor, trebate stati”, poručio je naposljetku vozačima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare