Ministarstvo unutarnjih poslova uskoro će krenuti u nabavku novih automobila, točnije 522 policijska karavana.
MUP će automobile nabaviti putem operativnog leasinga s najmom na četiri godine. Procijenjena vrijednost te nabave je, doznaje Večernji list, 75,2 milijuna kuna, a u taj iznos nije uključen PDV. Od ponuđača se traži isporuka novih, nekorištenih vozila.
Pri odabiru modela gledat će devet kriterija. Prvi je cijena, ona nosi 50 od 100 bodova na natječaju. Emisija ugljikovog dioksida i snaga motora nose od dva do deset bodova, a ovlaštena servisna mreža u Hrvatskoj nosi 20 bodova. Potpora za zadržavanje vozila u voznom traku, grijanje prednjih sjedala, tvornički zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo vozila, LED prednja glavna svjetla te sjedalo vozača i suvozača s potporom za kralježnicu nose po dva boda na natječaju.
Novi policijski karavani moraju imati i bogatu obveznu opremu: Servo-upravljač podesiv po visini i dubini, ABS uređaj protiv blokiranja kotača pri kočenju, elektronski sustav stabilnosti vozila (ESP) i Front Assist, odnosno sustav automatskog kočenja prilikom naleta na pješaka ili prepreku sprijeda, zračne jastuke za vozača i suvozača, klima-uređaj, centralno zaključavanje i ostalu opremu koja se serijski ugrađuje u nova vozila.
Automobile putem financijskog leasinga nabavlja i Ministarstvo pravosuđa i uprave. Za 5,6 milijuna kuna bez PDV-a u ovom ministarstvu traže 10 furgona i 12 karavana za prijevoz osoba lišenih slobode. Furgon mora imati devet, a karavan pet sjedećih mjesta.
Oba ministarstva traže dizelaše.
No kad stupi na snagu Pravilnik o izvješćivanju Europske komisije i minimalnim ciljevima javne nabave vozila za cestovni prijevoz, koji je u postupku donošenja u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, kod javne nabave vozila morat će više voditi računa o njihovoj čistoći, odnosno koliko su ona ekološki prihvatljiva. U spomenutom pravilniku navode se minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih lakih vozila, među koje spadaju osobna vozila, kombiji i laka dostavna vozila i koji za razdoblje od 2. kolovoza do 31. prosinca 2030. iznose 18,7 posto, a to znači da će toliki udio morati biti, primjerice, električnih vozila i drugih zelenih vozila kad javni naručitelji budu nabavljali laka vozila, piše Večernji.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare