O aktualnim temama iz kuta komunikacije u javnosti u Novom danu govorila je profesorica političke komunikacije, Nikolina Borčić.
“Slučajevi Žalac i Agrokor izazvali su veliki interes javnosti. Ne čudi me izglasavanje povjerenja jučer izvješću glavne državne odvjetnice jer politička i komunikacijska kultura u Hrvatskoj je stabilna. Teme se mijenjaju no običaji i nastupi ostaju isti. Većina političara gradi svoj imidž na kritiziranju, ne sjećam se da je netko priznao pogrešku zbog odluka na vlasti”, rekla je.
Kod nas nasušno nedostaje promišljenosti u komuniciranju
“Štetu rade proturječne izjave. Press konferencija HORH-a i USKOK-a bila je 17. studenoga, a tri dana prije je gospođa Laptoš imala intervju na N1. U javnosti se percipiralo da je ta konferencija reakcija i odgovor na istup europske tužiteljice. Kod nas u političkom javnom komuniciranju nedostaje promišljenost. Mediji su izuzetno moćni u poziciranju teme ili kako bi rekao premijer, dojma teme. Zanimljiv je taj europski prozorčić kako se gleda na neku temu”, veli.
Visoka pozicija nosi sa sobom odgovornost uzora. Predsjednik ima velik utjecaj
“Tema pandemije, covid potvrda i cijepljenja, političarima daje ogromnu vidljivost i tu mogu dobiti bodove. Smatram da je jako neodgovorno o javnozdravstvenoj temi govoriti površno ako je tema alat, a radi se o životu i o zdravlju svih nas.
Visoka pozicija nosi sa sobom odgovornost uzora. Ako predsjednik kaže premijeru ‘Ne buš mi došel’ – to se može preslikati na neke druge komunikacijske prakse i običaje. S druge strane, javnost ga je nekako prihvatila kao osebujnog komunikatora i kao i bivša predsjednica, javnost je podijeljenja. Razlika je što su kod bivše predsjednice uvijek isti pljeskali i kritizirali, a kod aktualnog predsjednika publika se mijenja, ovisno o temi. On je, vjerojatno, kad je riječ o covid potvrdama, mnogima hit. Ako cijela Europa i vjerodostojna znanost smatraju da covid potvrde usporavaju epidemiju, možemo to smatrati mainstream stav”, govori.
Most će referendumom dobiti političke bodove. Pitanje je jesu li svjsni odgovornosti.
Hoće li Mostovci dobiti na političke bodove s inicijativnom referenduma?
“Hoće! To je jako vidljiva tema. Jesu li svjesni odgovornosti komunikacijom o ovoj temi? Bila bi jako oprezna u tom smislu kad bih imala polugu moći. Trenutačno je u društvu velika podjela na tom pitanju. Ipak, ne čudi budući da je u epidemiji bilo puno propusta. Promatrajući rasprave na društvenim mrežama rekla bi da tu nema konstruktivne rasprave jer argument je pomaže kod okamenjenog mišljenja. Ne potiče se razgovor već se samopotvrđuje stav”, veli Borčić.
Nova gradska vlast nije uspjela staviti u prvi plan dobre poteze
Prošlo je 6 mjeseci od dolaska gradske vlasti na čelu s Tomaševićem. Vide li se najavljene promjene načinom upravljanja Gradom. Kako je to komunicirano?
“U našem mentalitetu nemoguće je da ljudi budu zadovoljni, uvjerena sam da je velika većina očekivala da će do velikih promjena doći preko noći. To nikad nitko nije uspio. Nova gradska vlast bila je prije kritična, a svoju su reputaciju gradili na idejama. Imali su milost medija. No stupanjem na vlast preuzimate odgovornost za provođenje ideja.
Za to vam treba jako puno ljudi. Nedostajala im je strateška komunikacija. Dobre poteze koje su napravili nisu uspjeli progurati u prvi plan. U prvi plan su bile njihove slabosti. Oporba je bila glasna. Ali to je normalno, jedno je kad ste u kampanji, drugo kad ste na vlasti. Grad je stvarno potrebit. Vlast ima sad sve vrijeme do izbora da dokažu jesu li bili iluzija ili će donijeti promjenu. Šest mjeseci je ipak premalo za ocjenu”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!