Danima se postavlja pitanje kako se mogla spriječiti prometna nesreća na parkiralištu u zagrebačkom Buzinu u kojoj su ozlijeđena tri pješaka i dvije osobe koje su bile u automobilu.
Voditelj službe Prometne policije, Josip Mataija, otkrio je u HRT-ovoj emisiji U mreži Prvog neke detalje.
“Slučaj vodi državno odvjetništvo. U ovom trenutku ne mogu ulaziti u detalje. Definitivno se poduzelo sve što se trebalo poduzeti. Postupak je u tijeku”, rekao je.
Spomenuo je i suvozača, istaknuo je kako će se u slučaju dodatnog vještačenja koristiti crna kutija. “Mi ga u ovom trenutku ne dovodimo u nikakvu vezu s uzrokom prometne nesreće”, dodao je.
“Gledajte, vozilo je oduzeto, kod nas i u slučaju dodatnih vještačenja, to će se napraviti”, nastavio je.
Ustvrdio je kako vozač nije bio pod utjecajem droga ili alkohola. “Je, to je napravljeno, čekaju se rezultati. Dakle, ono što je na licu mjesta napravljeno je preliminarno testiranje na alkohol i drogu”, zaključio je.
Mataija je rekao da policija zaprima stotine prijava tijekom vikenda i da ne može biti na svakom mjestu.
“Moramo znati da policija ima jako puno posla. Prosječno, dnevno, za dane vikenda, PU Zagrebačka ima preko tristo raznih dojava. Ne možemo biti svugdje u svakom trenutku. Što se tiče PU Zagrebačke, u prošloj, a i ovoj godini imali smo deset zasebnih akcija, svjesni, da tu može doći do problema. Poduzimamo maksimalno ono što možemo”, kazao je.
Sudski vještak za cestovni promet, Goran Husinec, stao je u obranu policije.
“Policija stvarno poduzima puno. Ne može policajac biti na svakom koraku na svakom kutu. To je toliko automobila, pogotovo u Zagrebu. Svaki klub nekih ljubitelja automobila ima svoje susrete. I većinom ti susreti u 95 posto slučajeva proteknu mirno. Ljudi se sastanu, ne rade probleme. Kada se problemi krenu događati, onda je kasno”, rekao je.
Danijel Šaškin, predsjednik organizacijskog odbora WRC Rallyja, također je odbacio odgovornost policije. “Stao bih u obranu policije. Nažalost ovoga će uvijek biti”, zaključio je.
Husinec je upitan kako je moguće da vozač nije operativno zanimljiv, budući da je već bio kažnjavan. “U Hrvatskoj ima toliko takvih da nisu operativno zanimljiv. Operativno zanimljiv je netko tko je recidivist”, rekao je.
Osvrnuo se na moguće trajanje sudskog postupka. “To sve zavisi o taktici odvjetnika. To su vrhunski odvjetnici koji će vidjeti koja će biti taktika. Postoje dvije osnovne taktike. Snimke postoje ali sud je sud. Može se ići na priznanje i nekakvo sažaljenje jer ima bolesnoga oca. Ili će se ići na kompletnu konfrontaciju i braniti se aktivnom obranom. U tom slučaju, sudu će trebati preko 5 godina”, zaključio je.
Dodao je kako se ovakve nesreće često događaju zbog potrebe za isticanjem hrabrosti i moći. “Taj dečko je bio u skupom automobilu, sada je morao i dokazati još dvije stvari. Morao je dokazati da zna voziti, što mu je pošlo po krivom. Morao je dokazati da je on hrabar i moćan, jer samim time što on isključuje ESP i drifta, on pokazuje da se ne boji policije i da mu ne može nitko ništa”, ustvrdio je.
Mataija je rekao kako promjene nema bez edukacije, ali je ponovio važnost represivnih mjera. “Međutim imate vozača koje ćete educirati, a on će se ponašati kako hoće. Treba postojati represija, mi smo zakonskim odredbama iz 2019. poprilično podigli kazne za one najteže prekršaje. Sama represija kao represija neće riješiti problem”, rekao je.
Šaškin smatra kako je zajednička akcija Policije, karting klubova i HAK-a najbolje potencijalno rješenje za ovakve probleme. “Smatram da rješenje edukacija. Uputiti mlade ljude s viškom adrenalina u autoklubove, da se bave autoutrkama. Tu će naučiti što sve mogu prouzročiti svojim nemarom i pretjerivanjem. Imate super rješenja u Njemačkoj, gdje mladi vozači ne mogu voziti jake automobile do 21. ili 23. godine. Treba kopirati ono što je dobro vani”, zaključio je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!