Vesna Fabijančić Križanić, potpredsjednica Državnog izbornog povjerenstva (DIP), u Novom danu govorila je o novim pravilima na lokalnim izborima.
U izvješćima troškova izborne kampanje po novim pravilima morat će se prikazati i sve što je potrošeno u svrhu izbora i prije službene kampanje, rekla je Vesna Fabijančić Križanić. Osim toga, izvješća će se unositi u informacijski sustav DIP-a, prije samih izbora, kao i dva tjedna nakon lokalnih izbora.
Prvi puta kandidati smiju potrošiti manje. “Ograničavanje financiranja izborne kampanje nije u nadležnosti DIP-a, to donosi Vlada”, rekla je.
Za svaku donaciju veću od 5000 kuna mora se potpisivati ugovor. Osim toga, mora biti priložena i izjava donatora u kojoj potvrđuju da nemaju nedospjelih dugovanja prema državnom proračunu.
Fizičke osobe i obrti mogu donirati do 30.000 kuna, a pravne osobe do 200.000 kuna, istaknula je Fabijančić Križanić.
“Svaka vrsta izbora regulirana je posebnim zakonima”, istaknula je i dodala: “DIP je izvan izbornih procesa sugeriralo zakonodavcu da izjednači neke izborne institute, među kojima i uvjeti za kandidate.”
Specifičnost ovih izbora je da mogu birati samo birači s prijavljenim prebivalištem, a kandidati moraju imati prebivalište na području lokalne samouprave. Ono mora biti prijavljeno najmanje šest mjeseci.
Kaže da se potpisi kandidata mogu prikupljati i na otvorenom i na zatvorenom. “Bitno je da se moraju prikupljaju na obrascima DIP-a“, kazala je.
Prikupljanje potpisa u javnim i državnim tvrtkama nije zabranjeno, ali nije higijenski, kaže potpredsjednica DIP-a. Kazna se ne smije izdati, dodaje. “Ne smiju se koristiti resursi u izbornoj promidžbi jedinica lokalne samouprave. Zaposlenik u određenoj tvrtki je birač, ali može i prikupljati potpise. Nema strogih zabrana za to.”
Osvrnula se na slučaj jednog aktualnog gradonačelnika koji prikuplja potpise u gradskoj tvrtki: “To nije u skladu s izbornim pravilima, to je zlouporaba resursa jedinica lokalne samouprave i pritisak na zaposlenike”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!