Pokušate li pronaći parkirno mjesto ispred zgrade Pravnog fakulteta, po novome će vas tamo dočekati - stupići. Na njihova mjesta došla je nova biciklistička staza.
Potez je to kojim Grad Zagreb nastoji dugoročno poboljšati kvalitetu života građana i raditi na zelenijoj budućnosti. Ovu odluku neki smatraju prenaglom i nepromišljenom, no ima i svoje dobre strane.
Gotovo su preko noći niknule dvije nove biciklističke staze – povezuju onu na Masarykovoj s onom na Deželićevoj ulici. S njima je nestalo 15 parkirnih mjesta, pa su neki od stanara neugodno iznenađeni. No mišljenje onih koji u tom krugu žive su podijeljena.
“Živim ovdje 40 godina. Imam auto. I nađem si parkirno mjesto, pa ne mora biti pod nosom svakome. Prema tome ja sam za to da se što više auta makne i da se naravno poboljša javni prijevoz. Onda će to sve imati smisla”, rekla je Dženisa.
Goran kaže kako je potrebno biciklističkih staza te kako su one potrebne za sigurnost biciklista u Zagrebu. Ističe i kako je i s parkinzima problem i to kronični.
Zagrepčanin Jakov nije oduševljen novim potezom gradske vlasti. “Sad s ovim novim idejama barem nam je 30 posto parkirnih mjesta ukinuto. Treba naći neki modul kojim bi se povećao broj parkirnih mjesta, kao igralište ispred V. gimnazije, to mjesto je idealno”, rekao je.
Centar Grada je takav kakav je
Upravo se o tom parkingu godinama govori, no projekt još nije ostvaren. Marko Velzek iz Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost objasnio nam je situaciju u centru grada.
“Centar Grada građen je u 19. stoljeću, početkom 20. stoljeća, razmaci između zgrada su definirani crtom koju su arhitekti crtali 1900. i neke godine, i mi jednostavno ne možemo proširiti crtu više nego što je. Hipotetski, da sve površine uklonimo i pretvorimo u parkirna mjesta, i dalje bi nam falilo parkirnih mjesta”, pojašnjava Velzek.
Po mišljenju saborskog zastupnika HDZ-a Mislava Hermana, gradska vlast treba drugačije postupiti.
“Grad treba napraviti sveobuhvatnu prometnu analizu, koja će dovesti do povoljnijega i učinkovitijega javnog gradskog prijevoza, većeg broja parkirnih mjesta u novoizgrađenim podzemnim, nadzemnim i blokovskim garažama. Tek nakon toga bi se kao zadnji korak trebala ukidati parkirališna mjesta u središtu Grada Zagreba”, rekao je.
Grad treba još biciklističkih staza
Do problema dolazi jer se gradska zelena politika pokušava staviti u suživot s drastičnim manjkom parkirnih mjesta, što se u drugim metropolama kompenzira podzemnim parkiralištima.
No, Janko Verenčina, predsjednik udruge Sindikat biciklista ovaj potez vlasti vidi kao dobar te kako Grad treba još više biciklističkih staza.
“Prilaz Gjure Deželića je prvi primjer gdje se prestalo oduzimati mjesto pješacima kako bi dobili biciklističku stazu nego je to učinjeno smanjenjem prostora za motorna vozila. Ovo je i europski trend. Ako pogledamo bilo koji grad od Ljubljane, Pariza, Berlina, Graza ili Londona – svi oni rade na tome da se što manje ljudi moraju koristiti automobile. Time se smanjuje zagađenje zraka, smanjuje buka, i grad postaje ugodniji i sigurniji za život”, dodao je.
Ovakve odluke kratkoročno izazivaju razumljivo nezadovoljstvo, no nada se polaže u to da će na duge staze promijeniti navike građana kada je u pitanju izbor prijevoznog sredstva.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare