Dok hrvatski piloti ne svladaju Rafale, mađarski i talijanski borbeni avioni preuzet će zaštitu hrvatskog neba. MIG-ovi zbog toga idu u zasluženu mirovinu.
Hrvatska bi uskoro na nebu mogla gledati mađarske i talijanske borbene avione. Jer dok hrvatski piloti ne svladaju Rafale na kojima sada lete, zračni prostor nadzirat će nam i štititi prvi susjedi.
Dnevnik Nove TV prvi je doznao da je sporazum o tome i službeno potpisan. Dolaskom stranaca umirovit će se MIG-ovi.
“Pri kraju smo pregovora i dogovora, treba promijenit dosta regulative na razini susjednih zemalja, Hrvatske i NATO-a. Sve to ide paralelno i ja bih rekao da smo blizu početka primjene sporazuma. Sve bi trebalo biti dogovoreno do kraja godine”, rekao je za Dnevnik Nove TV brigadir i zamjenik zapovjednika HRZ-a Željko Ninić.
Sporazum su prošli mjesec u ime Ministarstava obrane potpisali zapovjednici ratnih zrakoplovstava, ali podalje od televizijskih kamera.
O tome nisu izvijestili javnost iako se baš o ovakvom nadzoru zračnog prostora – godinama pregovara.
“Sve ono što dan danas radimo sa svojim lovcima i svojim operativnim središtem, nastavit će se i dalje. Samo neće polijetati hrvatski borbeni avioni na uzbunu koja bude od strane NATO-a, nego će to raditi susjedne zemlje članice sa svojim avionima”, objasnio je Ninić.
Mađarski Gripeni preuzet će sjeverni i kontinentalni dio zemlje, dok će talijanski Eurofighteri imati dežurstvo na Jadranu. MIG-ovi na koje sada država računa broje svoje posljednje tjedne.
Baš kao i piloti letove na njima.
Čim Mađari i Talijani preuzmu zaštitu hrvatskog neba i MIG – ovi će u zasluženu mirovinu. Bit će prizemljeni i planiraju ih se izložiti na nekoliko lokacija, kao svojevrsni muzejski primjerak.
Oni koji će preuzeti njihov posao nadzora i presretanja iz zraka – ne traže da im se taj angažman i plati.
“Zemlje koje će dati uslugu ne traže zauzvrat nikakve financijske naknade od zemlje primateljice. To su isti lovci koji čuvaju Mađarsku i Italiju, samo će im područje odgovornosti biti malo prošireno i ne iziskuje nikakve dodatne troškove. To je praksa i drugih europskih zemalja, koje su u sličnoj situaciji kao Hrvatska”, rekao je Ninić.
Svi oni podređeni su pozivima zapovjedništva u Španjolskoj. Dok njihovi kolege budu odrađivali prve zračne zadaće – hrvatski piloti i tehničari moraju završiti obuku na Rafalima.
Neki od njih i sada se školuju u Francuskoj. Što prije budu gotovi, prije će u pravu akciju i tako preuzeti posao za koji sadam računamo na susjede.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare