Uskoro vrijede nova pravila za vozače električnih romobila

Vijesti 26. srp 202216:33 0 komentara
Unsplash/Ilustracija

Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama u kojemu su regulirana i nova vozila poput električnih romobila i monocikala te dodane odredbe koje će vozačima električnih vozila olakšati svakodnevno korištenje, na snagu stupaju 30. srpnja.

Novim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama zabranjeno je parkiranje na javno dostupnim punionicama za električna vozila. Tako će svako parkirano vozilo na punionici, koje se istovremeno ne puni, biti premješteno parking službom te će dobiti kaznu za nepropisno parkiranje u iznosu od 300 kuna. Također, usluga premještanja vozila u brojnim gradovima košta i preko 500 kuna pa parkiranje na punionicama nikako nije isplativo.

vezana vijest

“Ovakva promjena Zakona će svim vozačima električnih vozila olakšati svakodnevno korištenje svojih vozila. Naime, brojni vozači su u posljednjih nekoliko godina koristili priliku da parkiraju na punionicama kako bi izbjegli naplatu parkinga. No na taj način se vozačima električnih vozila oduzimala prilika da napune svoje vozilo čak i kad je punionica slobodna pa smo dugo vremena očekivali donošenje ovakve odluke”, objasnio je Hrvoje Prpić, predsjednik nacionalne udruge za e-mobilnost Strujni krug, piše tportal.hr.

Električni romobili i monocikli definiraju se kao osobna prijevozna sredstva

Definirana su i regulirana vozila poput električnih romobila i monocikala s električnim pogonom. Navedena se sada definiraju kao osobna prijevozna sredstva čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW te koja na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 25 km/h.

Ako je električni romobil snažniji ili brži od navedenih karakteristika, isti se ne smije koristiti u javnom prometu pa je jedina opcija za korištenje snažnijih ili bržih romobila da se limitiraju na maksimalnu brzinu od 25 km/h ili atestiraju i, ako je to moguće, registriraju. Koji su uvjeti potrebni kako bi se električni romobili mogli atestirati i registrirati potrebno je provjeriti u Centru za vozila Hrvatske.

Kao i kod vozača bicikala, osobna prijevozna sredstva moraju se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a ako ih nema, mogu se kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Novost u Zakonu je i da tijekom noći ili smanjene vidljivosti svi vozači bicikala i osobnih prijevoznih sredstava koji sudjeluju u prometu moraju biti označeni reflektirajućim prslukom, reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

vezana vijest

No za razliku od vozača bicikala koji moraju nositi zaštitnu kacigu samo do 16 godina, svi vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje. Svi vozači koji se neće držati navedenih pravila, bit će kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna.

“…Pozdravili smo intenciju MUP-a da regulira nova osobna prijevozna sredstva, ali ostaje otvoreno pitanje zašto se obveza nošenja kacige nije izjednačila s onom za vozače bicikla kako je bilo i predviđeno u prethodnim verzijama zakona. Na taj način Hrvatska postaje jedina zemlja, uz Dansku, koja uvodi obvezu nošenja kacige za sve vozače električnih romobila. To u potpunosti onemogućuje uslugu korištenja javnih električnih romobila jer ljudi ne nose svoje kacige sa sobom pa će Hrvatska vjerojatno biti jedina država EU koja neće imati uslugu javnih električnih romobila”, rekao je Hrvoje Prpić

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!