Oglas

Ustavni sud ukinuo kriterij starosti vozila za taksiste

author
Hina
20. stu. 2021. 09:35
taxi, taksi, taksist, taksisti,
Photo by <a href="https://unsplash.com/@f_weichkopf?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Frank Weichkopf</a> on <a href="https://unsplash.com/s/photos/taxi?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a> | Photo by <a href="https://unsplash.com/@f_weichkopf?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Frank Weichkopf</a> on <a href="https://unsplash.com/s/photos/taxi?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Ustavni sud je u povodu više prijedloga ukinuo odredbe pravilnika kojima je uveden poseban kriterij starosti vozila za samo dvije kategorije cestovnih prijevoznika putnika, taksiste i iznajmljivače vozila i vozača, piše u subotu Večernji list.

Oglas

Sažeto, od određenih datuma (neki su produljivani i zbog korone) ti prijevoznici nisu mogli ili od sljedeće, odnosno 2023. godine više ne bi mogli obavljati usluge vozilima starijima od sedam, odnosno pet godina.

Javni prijevoz putnika u cestovnom prometu sukladno zakonu još je moguć kao javni i posebni linijski prijevoz (autobusima), shuttle prijevoz iz zračne luke, povremeni prijevoz i kao mikroprijevoz (na područjima niske potražnje). Ali starost vozila kao kriterij Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pravilnikom je uvelo samo za spomenute dvije kategorije prijevoza vozilima kategorije M1, koji imaju još četiri ili do osam putničkih mjesta.

Samo što je za postojeće taksi-prijevoznike primjena odgođena na pet godina od stupanja pravilnika na snagu, dakle do lipnja 2023.

Ustavnom su sudu sporni specifični, izričiti i, kako su tvrdili predlagatelji, drastični, nerazmjerni zahtjevi u pogledu starosti vozila propisani samo za dvije kategorije vozila u javnom cestovnom prometu, što nadilazi samorazumljiv zahtjev za tehničku ispravnost vozila. Također, pri donošenju Pravilnika nisu sagledane objektivne, realne, životne okolnosti i specifičnosti koje odlučno utječu na tržišni položaj pojedinog prijevoznika “sve najslikovitije izloženo u prijedlogu predlagatelja Zorana Vukasovića”, obrazlaže Ustavni sud.

Sporno je što su samo dvjema skupinama cestovnih prijevoznika nametnuta ograničenja u pogledu starosti vozila, a za što razlozi “izuzev najopćenitijih ciljeva i interesa sigurnosti sudionika u cestovnom prometu, nisu jasni, premda bi već i taj cilj, sam po sebi, trebao obvezivati donositelja propisa da sve adresate na razmjerno podjednak način obveže na poduzimanje i poštovanje mjera čija je svrha unapređenje sigurnosti sudionika u cestovnom prometu.”

Eventualne razlike morale bi biti jasno i dostatno obrazložene i/ili proizlaziti iz samog normativnog teksta na logičan način, ali ti razlozi iz očitovanja Ministarstva na jasne i konkretne prigovore predlagatelja nisu vidljivi. Zakonodavac je ovlastio ministra Olega Butkovića da odluči treba li uvoditi ograničenja starosti vozila i s kojim brojem godina, a pravilnik je izrađen prema preporukama struke, studije koju je sačinio Fakultet prometnih znanosti isključivo za taksi-prijevoznike, donosi Večernji list.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama