Europol, zajedno s Vijećem za rizike trgovaca i zemljama sudionicama, pokrenulo je #SellSafe kampanju kako bi istaknuo najuspješnije taktike za borbu protiv online prevara. Cilj kampanje je učiniti e-trgovinu sigurnijom promicanjem sigurnih metoda online kupovine te pomažući novim trgovcima u otvaranju njihove prve online trgovine bez opasnosti od kibernetičkih napada.
Kupci na internetu sada trebaju biti oprezniji nego ikad jer organizirane kriminalne skupine neprekidno prilagođavaju svoje metode online prevara kako bi iskoristili građane i tvrtke koje se bave e-trgovinom.
Građani sve više kupuju online
Od početka pandemije, mnoge tvrtke morale su prijeći na online način poslovanja. S obzirom na to da građani sada online usluge koriste nekoliko puta tjedno te sve više kupuju online, kibernetički kriminalci imaju sve više prilika za napad.
Čak i ako je online kupnja učinjena sigurnijom kroz primjenu novih tehnologija poput pouzdane autentifikacije klijenta ili dvostruke provjere autentičnosti, kibernetički kriminalci svejedno pronalaze načine za krađu.
Savjeti za sigurnu online kupnju
MUP je objavio niz savjeta koji mogu pomoći i kupcima da se zaštite prilikom online kupnje.
Savjeti za zaštitu e-poslovanja:
– Pobrinite se da svi zaposlenici budu upoznati s problemima vezanim za prevare koje pogađaju online trgovine
– Redovito se informirajte o vrstama prevara pri plaćanju koje pogađaju tvrtke i imajte alate za njihovo sprječavanje. Vaša organizacija za nacionalna plaćanja raspolaže detaljnim informacijama o vrstama prevara pri plaćanju
– Upoznajte svoje kupce kako biste mogli provjeriti njihova plaćanja
Savjeti za online kupce:
– Nikad nikome ne šaljite broj svoje kartice, PIN ili druge informacije o kartici elektroničkom poštom
– Nikad ne šaljite novac osobama koje ne poznajete
– Uvijek sačuvajte svu dokumentaciju vezanu za vaše online kupnje
– Ako ništa ne kupujete, ne otkrivajte podatke s kartice
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!