Miris pržene hrane može vas navesti da naručite visokokaloričan obrok. Međitim, ako ste izloženi tom mirisu duže od dvije minute veća je verojatnost da ćete se zadovoljiti voćem.
Nova studija objavljena u Journal of Marketing Research otkriva da miris hrane može direktno zadovoljiti potrebu za konzumiranjem iste. Razlog tome je taj što mozak ne razlikuje baš uvijek izvor osjetilnog zadovoljstva, prenosi Science Daily.
“Miris hrane može biti ‘moćno oružje’ za odupiranje žudnji za namirnicama”, rekao je vodeći autor, dr. Dipayan Biswas, profesor marketinga na Poslovnom fakultetu Sveučilišta Južne Floride i dodao:
“U stvari, suptilni senzorni stimulusi poput mirisa mogu biti efikasniji u utjecaju na izbor hrane za djecu i odrasle od restriktivnih mjera.”
Biswas je otkrio direktnu vezu između dužine vremena izlaganja i toga hoće li se neko prepustiti ili neće. Proveo je niz testova koristeći neupadljiv raspršivač, koji je odvojeno odavao miris zdravih i nezdravih namirnica, kolačića u odnosu na jagode, pizza u odnosu na jabuke.
Otkrio je da su sudionici izloženi mirisu kolačića manje od 30 sekundi skloniji kolačićima. Ali oni koji su bili izloženi duže od dvije minute nisu smatrali taj kolačić poželjnim i umjesto njega su birali jagode.
Iste rezultate imao je i kada je testiran miris pizze i jabuke.
Također su došli do saznanja da namirnice koje ne odaju jake mirise, obično nisu povezane s nagradom, pa imaju mali utjecaj na ono što naručujemo.
Biswasovo prethodno istraživanje pokazalo je da svjetlost i jačina glazbe utječu na izbor hrane. Međutim, ovo je prvo istraživanje koje dokazuje da jedno osjetilo može nadoknaditi drugo.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!