'Plagijat i sličnost dva su različita pojma'

Ekonomija 17. ožu 201615:59 > 20:57
N1

Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić bio je gost emisije Pressing.

Kod vas je bilo puno optužbi za plagijate. Kako odgovarate na te optužbe?

To je vrlo jednostavno, po definiciji plagijat je kad dva subjekta komuniciraju na takav način da krajnji potrošač ne može razaznati koji je koji subjekt. Sve ostalo su sličnosti i potpuno je legitiman način borbe na tržištu optužiti konkurentsku agenciju da je na tržištu nešto preslično, da je plagijat. Međutim, svaki ozbiljan plagijat ima i svoj sudski epilog.

Je li bilo sudskih epiloga?

Čak ni pokušaja. To zapravo nije ni važno. Jasno je što je plagijat, a što sličnost. Ono što je izazov u našem poslu jest da se trenutno na planetu Zemlji odvija nekoliko milijuna komunikacijskih projekata, koji često puta postavljaju vrlo slične poslovne probleme na stol, koje ljudi pokušavaju na ovaj ili onaj način riješiti. Jedini alat za vidjeti je li netko to već napravio je Google, koji ima svoja ograničenja i svaka ozbiljna agencija na svijetu zapravo pokušava vidjeti je li se negdje nešto slično dogodilo.

Stoji li iza tih optužbi zavist? Ipak ste vi najpoznatija i medijski najeksponiranija agencija u Hrvatskoj…

Zavist nije prava riječ za to. Ja mislim da je to legitiman oblik borbe za tržišni udio. Meni se čini da svi koji posežu za takvom vrstom borbe nisu postigli neke dobre rezultate nakon toga i da to možda nije najisplativiji oblik borbe na tržištu, ali je legitiman i dešava se. Na kraju je na oglašivačima da procijene je li taj projekt to što netko tvrdi ili nije.

Cijeli razgovor s Davorom Bruketom pročitajte OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.