Posao u turizmu, makar i sezonski zanima mnoge u Hrvatskoj, no prepreke su im (pre)niske plaće, (ne)znanje stranih jezika i neosiguran smještaj, a većina koja je već ranije radila u turizmu rado bi ponovo radila kod istog poslodavca, sažetak je novog istraživanja portala MojPosao.
S obzirom na objave da u Hrvatskoj ove godine nedostaje sezonske radne snage, portal MojPosao proveo je istraživanje o želji za radom u turizmu na uzorku od 300 ispitanika, od kojih je čak 88 posto izrazilo želju za radom u turizmu, bez obzira imaju li već iskustvo u tome ili ne.
Više od 40 posto ispitanih kazalo je da ne bi pristali raditi u turizmu ako nemaju osiguran smještaj, 26 posto želi više plaće, a za 13 posto njih rad u turizmu je želja još od malih nogu te su se i školovali za tu djelatnost, dok ih tek 4 posto navodi da se nisu spremni seliti kada je u pitanju rad u turizmu.
“Istraživanje je pokazalo da se posao u turizmu traži praktički cijele godine, da je osiguran smještaj uvjet, a ono što bi ih moglo odgovoriti od zapošljavanja u turizmu su preniske plaće, nemogućnost stalnog zaposlenja ili želja da nađu posao u struci”, ističu s portala MojPosao. Iznose da najviše ispitanika, 37 posto, smatra da se posao u turizmu traži cijele godine, dok ih 30 posto smatra da je za to idealan početak godine, a 22 posto u proljeće. Pred samo ljeto u potragu kreće tek 9 posto, a 3 posto posao traži i u špici sezone.
Oko 40 posto smatra da im za rad u turizmu prvenstveno nedostaje poznavanje stranih jezika, za isto toliko je problem i nedostatak radnog iskustva, dok ih 15 posto smatra da nemaju specifična znanja i vještine, a čak 83 posto spremno ih je na edukaciju i prekvalifikaciju za zanimanja iz područja turizma.
Od ispitanika koji su već radili u turizmu, njih čak 73 posto bi rado radilo za istog poslodavca, a najviše ih je do sada bilo zaposleno kao konobar, 34 posto, zatim sobar, 27 posto te njih 27 posto kao pomoćni radnik u kuhinji. Najmanje ih je, 1 posto, radilo kao šef sale te kao animator, 4 posto ispitanih.
Upoznavanje novih ljudi među pozitivnim stranama
Najveći je broj ispitanih u istraživanju, 78 posto, kao pozitivne strane rada u turizmu, osim one da imaju posao, navelo stjecanje novih vještina i znanja te upoznavanje novih ljudi, za gotovo 50 posto njih to je boravak na moru, a tek nešto manje ih, 47 posto, smatra da je riječ o zanimljivom poslu. Svega 3 posto tvrdi da rad u turizmu nema pozitivnih strana.
Najviše njih ili gotovo 40 posto najradije bi radili u hotelu, a tek 12 odnosno 9 posto u turističkoj agenciji odnosno trgovini, suvenirnici ili slično, a najmanje ih, po 1 posto želi raditi u pansionima, noćnim klubovima i hostelima, dok u ‘fast food’ objektima od ispitanih nitko ne želi raditi, dok za 22 posto njih objekt nije ni bitan nego im je važno da rade.
Po županijama, najviše ih ili 28 posto želi raditi u Splitsko-dalmatinskoj županiji, u Istri 16 posto, a u Dubrovačko-neretvanskoj njih 14 posto. Najmanje ih zanima rad u turizmu u Osječko-baranjskoj te Zagrebačkoj županiji.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.