Nike je u proteklom tromjesečju ostvario čistu dobit od 1,25 milijardi dolara, 5,9 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, no slabost novih narudžbi pokazuje da najveći svjetski proizvođač sportske opreme teško brani svoje pozicije u odnosu na Adidas i druge rivale.
Zbog toga je u utorak, neposredno nakon objave poslovnog izvješća, cijena dionice Nike pala više od 4 posto, pa je u odnosu na početak godine na gubitku oko 11 posto.
Prema izvješću, prihodi Nikea porasli su u njegovom fiskalnom tromjesečju, završenom s krajem kolovoza, za 7,7 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, na 9,06 milijardi dolara, dok su zalihe porasle za 11 posto, na 4,9 milijardi dolara.
I dok su dobit i prihodi Nikea porasli više nego što su analitičari očekivali, nove narudžbe za razdoblje od rujna do siječnja iduće godine porasle su manje nego što se procjenjivalo, za 7 posto.
To je već treći kvartal zaredom kako su nove narudžbe Nikea podbacile u odnosu na očekivanja analitičara.
Premda Nike i dalje dominira u Sjevernoj Americi, njegovom najvećem tržištu, analitičari kažu da pomalo posustaje u odnosu na njemački Adidas i domaće konkurente, kao što je Under Armour.
“Adidas je trenutačno hit i američki mu trgovci daju sve više prostora”, kaže Brian Yarbrough, analitičar u tvrtki Edward Jones.
Prema podacima tvrtke za istraživanje tržišta NPD, prodaja Adidasovih klasičnih tenisica gotovo se učetverostručila u kolovozu, dok je prodaja slične linije Nikea porasla 33 posto.
Analitičari kažu da se na američkom tržištu Nike mora sve žešće boriti i s Under Armourom, drugim po veličini američkim proizvođačem sportske opreme, kojemu tamošnji trgovci daju sve više prostora.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.