N1 na WTM-u u Londonu: Hrvatska među top deset tržišta

Ekonomija 07. stu 201618:06 > 18:09
WTM

Britansko tržište za hrvatski turizam strateški je važno, ove godine je i među top deset tržišta, na 7. mjestu, s kojih je ostvaren najveći turistički promet, a postoji i veliki potencijal daljnjeg rasta, poručio je u ponedjeljak sa londonskog WTM-a direktor Glavnog urada HTZ-a Ratomir Ivičić.

WTM (World Travel Market), jedna od najvećih svjetskih turističkih burzi, u Londonu je u ponedjeljak počela s radom, okupivši više od pet tisuća izlagača iz oko 200 zemalja svijeta. Hrvatski nastup ‘nosi’ Hrvatska turistička zajednica (HTZ) te više od 50 pojedinih izlagača, tvrtki i turističkih zajednica.

Kako javlja naša reporterka Mirela Bačić, sajam će posjetiti oko 50 tisuća ljudi među kojima su i neki važni investitori.

Pozitivno je što se Hrvatska na ovom tržištu učvrstila kao destinacija, i što je uspjela dobiti štand koji je duplo veće kvadrature u odnosu na prošlu godinu, a loša stvar je što na ovako važnom događaju nije pojavio ministar turizma Gari Cappelli zbog kooridinacija i usuglašavanja stavova sa sektorom oko PDV-a, javlja naša reporterka.

“Ministar stoji uz nas, ali bilo bi opasno povećanje stope PDV-a, to se ne bi dobro reflektiralo, jer je već puno poslova dogovoreno za iduću godinu na bazi stope PDV-a od 13 posto, to bi poljuljalo povjerenje stranih partnera”, kaže Boro Aleksić.

Važno tržište

“Britansko tržište nam je važno jer su njihovi turisti u samom vrhu po prosječnoj dnevnoj potrošnji iznad 120 eura, zadnjih pet godina dolasci njihovih turista se stalno povećavaju, a i među onima su koji su i najbolje prihvatili i razumjeli nove brend poruke i promotivne aktivnosti HTZ-a”, kazao je Ivičić.

To pokazuju i rezultati ove godine, kada je u Hrvatsku u prvih deset mjeseci došlo oko više od 624 tisuće britanskih turista, ostvarivši gotovo 3,3 milijuna noćenja, što su porasti od oko 25 posto u odnosu na prošlu godinu, a sličan trend dvoznamenkastog rasta očekuje se i u 2017.

Ivičić iznosi i da su Britanci i dalje najskloniji Dubrovniku, ali sve više i splitskoj regiji te Istri, čemu bi trebao od iduće godine pomoći i nova avio linija British Airwaysa London-Pula.

Kako su to većinom avio-gosti, za 2017. se planira uvesti i još desetak novih avio linija, što je, po ocjeni Ivičića, rezultat dugoročnog lobiranja kod zračnih kompanija i dobre popunjenosti zrakoplova u ovoj godini.

Touroperatori Thomson kao dio TUI Grupe uvodi za 2017. tako dva nova leta iz Britanije prema Puli i Dubrovniku, Jet2com četiri nova leta prema Dubrovniku, Puli i Splitu, Thomas Cook novi let ka Splitu, a nove leteove planiraju i Ryanair te Easyjet, pri čemu svi najavljujuju porast dolazaka putnika i do 100 posto u odnosu na ovu godinu.

“Zadovoljni smo takvim najavama, kao i prvim bukingim za 2017., koji je sada, iako raniji, već odličan. Važno je da Hrvatska slovi među britanskim turistima kao sigurna destinacija za koju su spremni platiti i više, za razliku od Turske u koju ih je ove godine išlo čak 50 posto manje”, ističe Ivičić.

Hrvatska Britancima nije među top 10 destinacija

Ipak, Hrvatska još nije među prvih deset zemalja u koju putuju britanski turisti – tu bi se mogla uvrstiti u idućih nekoliko godina. Najviše ih ide u Španojolsku, Francusku i SAD, dosta traže i Italiju, Irsku, Portugal, Njemačku i Nizozemsku te Grčku.

Britanci su veliki putnici, čak 86 posto od njih ukupno 64,4 milijuna u zadnjih je 12 mjeseci išlo na odmore, a od njih 56 posto u inozemstvo te ih je ukupno 10 posto više putovalo ove nego prošle godine unatoč opasnostima od terorizma, nesigurnosti pa i odluke od izlasku iz EU.

Iako se još ne zna točno kako će se ‘Brexit’ razvijati, on zasad ne utječe na odluke o putovanjima i oko 25 posto Britanaca iduće godine planira potrošiti više na putovanja nego ove godine.

U Hrvatskoj ih zanima kulturna, eno i gastro, sve više i nautička ponuda, city break kratki gradski i odmori uz more i na suncu te aktivni turizam, najviše traže hotelski smještaj, pogotovo male obiteljske hotele i vile, još uvijek vole putovati posredstvom agencija, a sve više ih dolazi i u pred i posezoni.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.