Rast prometa na svim dionicama autocesta za 7,36 posto

Ekonomija 27. srp 201718:30 > 18:34
Hrvoje Jelavic/PIXSELL (ilustracija)

U svim je kategorijama vozila, na svih šest dionica autocesta pod upravljanjem Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka - Zagreb, zabilježen rast prometa od 7,36 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Riječ je o ukupno 29.668.548 vozila svih kategorija, koji su u razdoblju od siječnja do srpnja ove godine prošle hrvatskim autocestama.

Najznačajniji rast, od čak 24,50 posto, bilježi se na dionici autoceste A11 Zagreb – Sisak, a slijedi ga porast od 12,15 posto na dionici autoceste A1 Zagreb – Split, zatim A6 Zagreb-Rijeka s 9,30 posto, A4 Zagreb – Goričan s 8,80%, Rupa s 5,62 posto, A5 Beli Manastir – Svilaj s 3,67 posto te A3 koji bilježi nešto manji rast od 0,72 posto. Izniman rast prometa od 18,92 posto ostvaren je u Tunelu Sv.Ilija, dok je rast prometa na Krčkom mostu 9,48 posto.

Velik rast teretnog prometa kao pokazatelj povećanih gospodarskih aktivnosti

Uz porast prometa osobnih vozila i motocikala, zabilježen je izniman rast prometa vozila četvrte kategorije, odnosno teretnog prometa. Analiza teretnog prometa, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pokazala je konstantan porast broja vozila teretnog prometa. Od početka godine posebno je izražen na autocestama A1, A6, A11 i A4 te na autocesti Rupa – Matulji, odnosno na većini autocesta pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a. Riječ je o povećanju od 27% na dionici autoceste A1, 18,06 posto na A11 te nešto više od 10 posto na A6 i A4.

Unatoč sezonskom povećanju cestarina, na autocestama se bilježi kontinuirani rast prometa i prihoda i to na svim dionicima i u svim kategorijama vozila. Povećanje prihoda dosada iznosi nešto više od 100 milijuna kuna, a ukupno su ove godine planirana povećanja od 160 milijuna kuna. Prema tome, realno je, ne samo očekivati ispunjenje plana, već bi ta brojka mogla biti i premašena.

Podsjetimo, sezonsko povećanje cestarine jedna od mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru pokrenutog u dogovoru sa Svjetskom bankom. U tijeku su razgovori s kreditorima, a samo restrukturiranje duga s jamstvom Svjetske banke očekuje se kroz tri ciklusa izlazaka na financijska tržišta. To je planiramo u jesen, zatim krajem godine te ponovo u ožujku 2018. godine.

S navedena tri planirana ciklusa, a u kojima se planira restrukturirati oko 40-45 posto ukupnih obaveza cestovnog sektora, dug cestarskih tvrtki bit će dugoročno održiv, odnosno prihodima će se pokrivati sve obaveze sektora. Naglašavamo kako se sve dosadašnje i buduće aktivnosti provode s ciljem optimizacije duga javnih trgovačkih društava te postizanja njihovog održivog poslovanja i dugoročne stabilnosti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.