Vatreni donijeli nekima veću, ali nekima i manju zaradu

Ekonomija 19. srp 201816:38 > 17:09
REUTERS/Antonio Bronic

HGK je već isticao da velika sportska natjecanja, a pogotovo europska i svjetska prvenstva u nogometu, donesu rast potrošnje oko 10 posto. Ipak, premda je slavlje "srebrnih" znatno napunilo turističke kapacitete Zagreba, zaradilo se manje nego lani.

U Turističkoj zajednici grada Zagreba 15. srpnja kada se igralo finale i 16. srpnja na dan dočeka nogometaša bilježe porast dolazaka turista od 27 posto i broj noćenja od 25 posto u odnosu na iste dane prošle godine. Kako Zagreb od početka godine bilježi rast u obje kategorije Novi list je u Turističkoj zajednici Grada Zagrebapitao pitao da oocijene je li to povezano s dočekom reprezentacije svjetskih viceprvaka.

“Apsolutno! No, nisu samo posjetitelji bili u povećanom broju u Zagrebu, već i mediji i to iz 20 europskih zemalja, ali i iz svijeta tako da možemo reći da je cijeli svijet bio u Zagrebu, a i Zagreb u cijelom svijetu”, poručila je direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld.

Podatke o potrošnji u te dane otkriva Hrvatska gospodarska zajednica i to na osnovu informacija koje su im dostupne iz sustava fiskalizacije. Dostupni podaci kažu da se na dan dočeka, trećeg ponedjeljka u srpnju, u restoranima i kafićima u Zagrebu potrošilo 54,5 milijuna kuna što je dva posto više nego što je to bilo trećeg ponedjeljka u srpnju prošle godine.

No, ne treba smetnuti s uma da su prije tri dana Zagrepčani i njihovi gosti sate i sate proveli na ulici, a ne u kafićima i restoranima. Razlog je to zbog kojeg su brojne trgovine taj dan radile skraćeno ili nisu uopće radile, pa je promet u trgovini na malo bio gotovo 300 milijuna kuna i manji je za četiri posto nego godinu dana ranije. U trgovine se očito u ponedjeljak išlo manje nego inače.

Već ranije HGK je objavio je od svih utakmica rekord u potrošnji donijelo polufinale s Engleskom koje se igralo 11 srpnja. Taj dan u trgovinama se potrošilo 312,5 milijuna kuna, što je 3,12 posto više nego godinu dana ranije na isti dan. Bolje su prošli kafići i restorani koji su taj dan imali promet 28,7 milijuna kuna, što je 17 posto više nego lani. Na dan kad se igrala finalna utakmica promet je rastao 13 posto.

Ipak, u Gospodarskoj komori kažu da je najveća bila dva dana prije utakmice, odnosno 9. srpnja kad se u trgovinama potrošilo 328 milijuna kuna, što je čak 63,84 posto više nego godinu dana ranije i što je,upozorava Novi list, teško objasniti čak i polufinalnom utakmicom na Svjetskom prvenstvu koju je Hrvatska ponovo igrala nakon 20 godina, ako taj dan mnogi nisu odlučili kupiti i nove televizore i dresove i ostala navijačka obilježja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.