Ove godine popularna Barbie slavi 60. rođendan. Vrijeme joj je bilo naklonjeno kao i milijuni djece diljem svijeta. Od 1959. prodana je u više od milijardu primjeraka. Veliki je to uspjeh za jednu igračku u industriji u kojoj uspjeh potraje između tri i pet godina.
Plavuša ili brineta, izdužena ili obla, princeza ili policajka, lutka Barbie djeci je i dalje atraktivna. Unatoč sve većoj konkurenciji, Barbie se godišnje proda u 58 milijuna primjeraka u više od 150 zemalja. Brend Barbie lutke poznat je poput Coca Cole ili McDonalds’a.
Otkako je prvi put predstavljena na sajmu igračaka u ožujku 1959. u New Yorku, Barbie je prodana u više od milijardu primjeraka. Osmislila ju je Ruth Handler, suosnivačica kompanije Mattel’s. Ideju za lutku dobila je nakon što je shvatila da njezina kći Barbara ima ograničen izbor igračaka i jedinu ulogu koju je mogla zamišljati bila je uloga majke. Sin joj je, pak, mogao zamišljati da je astronaut, kauboj ili pilot.
Tako je stvorena Barbie (umanjenica imena njezine kćeri), odrasla lutka feminizirana oblika koja je djevojčicama trebala pokazati da mogu postati tko god žele. U ono vrijeme to je bila šokantna ideja koja je polučila trenutni uspjeh s prodanih 300 tisuća lutaka u prvoj godini.
Svojim pin-up stilom, prva Barbie nije na prvu izgledala kao feministica. Odgovarala je ondašnjem idealu ljepote, imala nerealistične proporcije, koje je će kasnije tvrtka Mattel revidirati. Barbie je dugo pratio imidž površne, bogate i besposlene žene, zbog čega je često bila izložena kritikama.
“U stvarnosti je Barbie ono što dijete želi postati. Problem nije komad plastike visok 28 centimetara. Problem je u našoj kulturi i našoj ideji o ženstvenosti”, otkriva M. G. Lord, autorica knjige “Zauvijek Barbie”.
#related-news_0
Barbie je postala astronautkinja 1965., četiri godine prije nego što je Neil Armstrong kročio na Mjesec, dok je prva verzija crne Barbie nastala 1968. godine. Sada 55 posto prodanih Barbie lutaka u svijetu nema plavu kosu i oči.
Barbie nije uspješna samo na policama trgovina igračaka. Na instagramu je postala “influencerica”, a prati ju dva milijuna ljudi.
Kako bi nahranila dječju maštu i proizvodnu liniju, Barbie već dugo ima svoj identitet. Puno ime joj je Barbie Millicent Roberts, a dolazi iz izmišljenog grada Willowsa.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mrežaTwitter|Facebook| Instagram.