Hrvatska udruga turizma, središnja sektorska udruga najvažnije hrvatske industrije, predstavila je Turistički impuls Q1 2019, prvu redovnu publikaciju o ključnim trendovima u hrvatskom turizmu.
Cilj publikacije Turistički impuls, koju će HUT izrađivati kvartalno, jest ukazati na mogućnosti za snažniji rast hrvatskog turizma, upozoriti na izazove koji mu predstoje i ponuditi rješenja kroz poticanje rasprave među ključnim donositeljima odluka u sektoru.
„Mi imamo ambiciju kao Hrvatska udruga hotelijera jedanput tromjesečno prikazati i pokazati stručnoj javnosti i općoj javnosti kretanja u turističkom sektoru Hrvatske i na našim najznačajnijim emitivnim tržištima kao i globalna kretanja. Mislim da je to važno zbog toga što svatko od nas, pogotovo sudionici u turističkom sektoru trebaju donositi određene odluke ne samo za ovogodišnju turističku sezonu nego i na srednji i dugi rok“, istaknuo je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.
Ovom su prilikom predstavljeni i rezultati ankete koju je Hrvatska udruga turizma provela među 15 vodećih turističkih kompanija. Ova jedinstvena analiza obuhvatila je njihova očekivanja kretanja ključnih poslovnih pokazatelja, planove investicija kao i najave kretanja na najvažnijim emitivnim tržištima i u konkurentskim državama. Ostojić pojašnjava trendove: „Pokazuju da trend rasta prihoda pada, pokazuju da troškovi, pogotovo troškovi rada rastu i pokazuju da trend rasta dobiti pada, znači stvaraju se određene škare koje umanjuju konkurentnost i koje umanjuju investicijsku sposobnost sektora“.
Turistički impuls pokazao je da najveće turističke kompanije ove godine zbog svega očekuju usporavanje rasta prihoda za 11,4% u odnosu na 2018.godinu.
„Mi kontinuirano predlažemo ponovno otvaranje pitanja o PDV-u. Dakle, činjenica da nam je PDV najviši na Mediteranu i spuštanje PDV-a na 10 i eventualno manje posto bi sigurno značio dodatan zamah u investicijama ukupnog hotelijerskog sektora“, poručuje Ostojić.
U Hrvatskoj udruzi turizma ističu da je Hrvatska trenutno najmanje konkurentna za ulaganje u turizam u usporedbi s državama u okruženju, no i da u Vladi postoji razumijevanje efekata smanjenja međustope PDV-a na kompletan opseg turističkih usluga. Uz to, napominju da su trenutno u fazi pripreme gotovo svi ključni zakoni koji definiraju poslovno okruženje u turizmu te očekuju aktivno uključivanje u proces i donošenje okvira koji je znatno povoljniji za investiranje i poslovanje u turizmu od sadašnjeg.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.