Turisti s posebnim interesima za primjerice ornitološki, pustolovni, enološki i gastronomski turizam, geološki, ornitološki, sportski, arheološki, botanički ili vjerski turizam sve su značajniji na tržištu. Turistički aranžmani kreiraju se prema njihovim afinitetima, dok one klasične turističke potrebe polako padaju u drugi plan.
Hrvatska je kao turistička destinacija poznata po prirodnim ljepotama, razvedenoj jadranskoj obali te prekrasnim plažama. Manje je poznato da naša zemlja ima druge kvalitetne turističke sadržaje koji još uvijek nisu dovoljno iskorišteni u turističkom smislu. Pritom se ne misli na klasične, tradicionalne oblike turizma, već na one koji nude nova i drugačija uzbuđenja i doživljaje, karakteristične za sve zahtjevnije goste. U ovu skupinu ubraja se sve zastupljenije promatranje ptica (birdwatching), koje u svijetu predstavlja razvijen vid turizma koji okuplja milijune birdwatchera, među kojima su nerijetko menadžeri, bankari, intelektualci koji putuju po različitim kontinentima i opuštaju se u prirodi promatrajući ptice.
Razvojem posebnih oblika turizma Hrvatska bi produljila turističku sezonu
Promatranja ptica ima veliki potencijal u Hrvatskoj, upravo zbog toga što na našim prostorima obitava skoro 400 vrsta ptica, a gnijezdi se njih 230. Time je Hrvatska u samom europskom vrhu po raznolikosti ptica. Osim broja vrsta, zahvaljujući očuvanom staništima kod nas se mogu vidjeti neke vrlo rijetke vrste, što je posebno privlačno brojnim birdwatcherima.
Ovakav turistički doživljaj nije vezan uz nekoliko mjeseci turističke sezone, nego je takve aranžmane moguće turistima nuditi svih 365 dana. Osim toga, promatranje ptica moguće je i na kontinentu i na obali. Gosti koje privlači turizam posebnih interesa i vezani sadržaji nerijetko su veće platežne moći te su spremni izdvojiti veća financijska sredstva za neki proizvod ili uslugu.
Tako se dolazi do zaključka da bi razvojem posebnih oblika turizma Hrvatska napokon uspjela doskočiti produljenju turističke sezone, ali i znatno povećala potrošnju gostiju. Na taj način se utječe na imidž pojedinih destinacija u Hrvatskoj te na kreiranje doživljaja koji su jedinstveni i nisu nužno vezani uz standardne elemente hrvatske turističke ponude. Na emitivnim tržištima Hrvatske sigurno postoje skupine koje su zainteresirane za takvu vrstu ponude, ali nisu informirane da takvo što uopće mogu pronaći kod nas.
Turizam zahtjeva inovativnost, autentičnost i kreativnost
„Turizam posebnih interesa sastavni je dio ukupnog turističkog fenomena te je praktično neizostavan dio ponude svake ozbiljne turističke zemlje. Hrvatskoj bi uvelike pomogao da se odmakne od koncepta sunca i mora, a k tome bi generirao i dodatne prihode. Da bi takvo što zaživjelo, potrebni su nam stručni ljudi koji će moći razvijati te sadržaje i utjecati na promjene u turističkim politikama.“, napominje tajnik Odjela za turizam na Edward Bernays University Collegeu Karlo Kolesar.
„Menadžment u turizmu je ključan korektiv i vodilja u sklopu procesa odvijanja fenomena turizma. Današnji turizam zahtjeva inovativnost, autentičnost i kreativnost, a to su sve vrline koje su nužne kod kvalitetnog menadžera u turizmu.“, ističe Kolesar, koji je jedan od predavača na preddiplomskom studiju „Menadžment i marketing turističke destinacije“.
Studij turizma na Edward Bernays University Collegeu studentima omogućuje preko 765 sati praktične nastave i stručne prakse, koji na taj način dobivaju realan uvid u tržište rada, ali i priliku da se usavrše za radna mjesta u turizmu još dok su na studiju. Preddiplomski studij „Menadžment i marketing turističke destinacije“ traje tri godine, odnosno šest semestara, tijekom kojih se prati proces razvoja turističke destinacije. Na završnoj godini studenti uče kako prepoznati indikatore koji ukazuju na stagnaciju destinacije, analiziraju ih te predlažu nove modele za bolji i uspješniji rad destinacije.
Upisi na studij „Menadžment i marketing turističke destinacije“ traju do 30. rujna 2019., a sve detalje možete provjeriti na bernays.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.