Testovi pokazuju da postoji mogućnost da četvrtina sustava za opskrbu kisikom u Boeingovim zrakoplovima 787 Dreamliner ne funkcionira ispravno, tvrdi u razgovoru za BBC zviždač John Barnett, upozoravajući na štetne posljedice korporativne kulture usmjerene na brzinu i rezanje troškova.
Barnett navodi da je prilikom otpisa sustava koji su zabilježili manju ‘kozmetičku’ štetu utvrdio da neke boce s kisikom ne funkcioniraju kako treba. Zatražio je interni kontrolirani test koji je obuhvatio 300 sustava i 75 njih nije funkcioniralo kako treba, što znači da je 25 posto njih bilo neispravno, prenosi BBC.
Uprava je blokirala njegove pokušaje da temeljitije ispita problem, tvrdi Barnett, a američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) odbacila je njegovu pritužbu 2017. godine uz obrazloženje da su iz uprave naznačili da rade na rješenju problema.
Barnett tvrdi i da su neispravni dijelovi u jednoj tvornici namjerno ugrađeni u zrakoplove.
Kompanija negira njegove optužbe i tvrdi da su svi njezini zrakoplovi izgrađeni po najvišim standardima sigurnosti i kvalitete.
Zbog neispravnosti takvih sustava putnici bi u slučaju iznenadne dekompresije u zrakoplovu mogli ostati bez kisika, tumači BBC.
Barnett je bio inženjer za kontrolu kvalitete u Boeingu za koji je radio 32 godine, do umirovljenja zbog zdravstvenih razloga u ožujku 2017. godine. Od 2010. godine radio je na poziciji menadžera za kvalitetu u Boeingovoj tvornici u Južnoj Karolini, navodi BBC.
U tom se pogonu proizvodi 787 Dreamliner, moderni zrakoplov koji je u upotrebi na dugim rutama diljem svijeta. Unatoč problemima u početnoj fazi, zrakoplov je vrlo popularan među zrakoplovnim prijevoznicima i koristan je izvor zarade za Boeing, piše BBC.
Boeingov zviždač pak upozorava da se zbog želje da se novoproizvedeni zrakoplov što prije pusti u promet postupak montaže ubrzava a sigurnost kompromitira.
#related-news_0
Kompanija negira takve tvrdnje i ističe da su “sigurnost, kvaliteta i integritet u samoj srži Boeingovih vrijednosti”.
Barnett nije jedini Boeingov zaposlenik koji je izrazio zabrinutost zbog proizvodnih procesa u toj kompaniji, upozorava BBC. Tako je javnost početkom godine doznala da su nakon nesreće 737 Maxa u Etiopiji četvorica sadašnjih ili bivših zaposlenika kontaktirala pozivnu liniju Američke savezne agencije za zrakoplovstvo (FAA) kako bi prijavili moguće probleme.
Barnett smatra da problemi na koje je ukazao odražavaju korporativnu kulturu fokusiranu na “brzinu, smanjenje troškova i štedljivost”, prenosi BBC.
Boeing je u posljednje vrijeme pod povećalom regulatora i javnosti zbog dvije katastrofalne nesreće krajem prošle i početkom ove godine u koje je bio uključen njegov zrakoplov tipa 737 Max. U nesrećama u Indoneziji i Etiopiiji stradalo je ukupno 356 ljudi.
Kompanija je nedavno naručila neovisnu analizu sigurnosnih procesa koja je po njihovim navodima “pokazala rigorozno poštivanje i usklađenost s FAA-ovim standardima za dodjelu dozvola i s Boeingovim zahtjevima za projektiranje i izradu zrakoplova”.
Krajem rujna ipak su najavili niz izmjena u sigurnosnim strukturama, uključujući i osnivanje nove “organizacije za sigurnost proizvoda i usluga”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.