Iz Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK) ocijenili su da će se trgovci od krize uzrokovane epidemijom koronavirusa oporavljati pet godina, priopćeno je u srijedu iz HGK.
“Javnost mora znati da je trgovina podnijela veliki teret ove krize na svojim leđima, imali su enormne troškove, a nisu podizali ni marže ni cijene. To je pomoglo svim građanima u ovoj krizi“, istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu Josip Zaher na sastanku Udruženja.
Na tom sastanku je iznio podatak da je promet u maloprodaji u travnju pao 25 posto.
“Prošli smo teška dva mjeseca, bilo je problema u poslovanju, od inspekcija i skraćenog radnog vremena do ograničenog ulaska u trgovine. No, uspjeli smo održati glavu iznad vode“, rekao je predsjednik Udruženja Ivica Katavić.
Napomenuo je da su skraćeno radno vrijeme i e-propusnice mjere koje su napravile najveću štetu. “Ukidanjem tih restrikcija stanje se bitno promijenilo. Početkom travnja bilo je najteže, ali s obzirom na sve okolnosti moramo biti zadovoljni. A zadovoljni smo i s komunikacijom s HGK, koji je bio na dispoziciji“, kazao je Katavić.
Direktor Lonie Drago Munjiza istaknuo je da se bilježi velika razlika u padu prihoda između pojedinih članica trgovina. Ultragros broji 28 članica koje imaju velike razlike u padu prometa, kazao je Munjiza napominjući da je na otocima u trgovinama u tri tjedna travnja promet pao čak 50 posto, a ostalim članicama Grupe od 10 do 20 posto.
Tvrtke manjih formata imaju rast prometa od 10 posto, kazao je Munjiza, dodavši da su kontinentalne članice s manjim formatima trgovina imale sreću u nesreću, ali globalno se može reći da je riječ o stagnaciji.
#related-news_0
Predsjednik Uprave Konzuma Slavko Ledić rekao je kako su najviše padali prometi u velikim formatima trgovina.
“Ključan potez bio je produljenje radnog vremena, čak bitnije od nedjelje. Najvažnije nam je bilo da se produlji radno vrijeme i da možemo isplatiti plaće“, pojasnio je Ledić.
Predsjednik Uprave Tekstilprometa Hrvoje Šimić osvrnuo se na velike probleme u neprehrambenoj trgovini, za koju je izravno vezano 90 tisuća zaposlenih.
“U 50 dana imali smo nula kuna prometa, dok istodobno banke nisu pokazale razumijevanje za situaciju. Pojedini trgovački centri također se nisu pokazali kao dobri poslovni partneri hrvatskim trgovcima, jer su primjerice sredinom travnja poslali fakture za svibanj”, kazao je.
Dodao je da imaju i probleme sa sezonskom robom. “Imamo sezonsku robu koja gubi na cijeni jer je sezona prošla, a ne znamo kako ćemo nabaviti novu robu”, rekao je Šimić te uputio apel kreatorima politika da se vode primjerima drugih zemalja kada je u pitanju isprobavanje odjeće, koja svugdje treba odstajati 24 sata, a samo u Hrvatskoj pet dana.
#related-news_0
Iz Udruženja trgovine procjenjuju da situacija u prometu neće biti bitno bolja u idućem razdoblju jer neće biti kupovne moći, turizma i ljudi će štedjeti i paziti. “Trgovci će to itekako osjetiti i poručuju da će se od ove krize oporavljati sljedećih pet godina”, ističe se u priopćenju.
Na sjednici je zaključeno da su sljedeći koraci lobiranje prema kreatorima politika za ukidanje odluke o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode, uspostavljanje centralne baze dokumentacije za trgovinu u e-obliku, nadzor online trgovine te redefiniranje Zakona o radu i Zakona o nepoštenoj trgovačkoj praksi.
Iz HGK navode i kako je Savez udruga malih trgovaca zatražio pristup aktivnom sudjelovanju unutar Udruženja trgovine HGK.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.