Glas poduzetnika: Turizam je bačen na koljena

Ekonomija 16. srp 202008:12 > 08:18
Marko Dimic/PIXSELL

"Jedna od važnih grana koje bi mogle spasiti hrvatsko gospodarstvo je bačena na koljena! Dok druge zemlje Europske unije snižavaju PDV, Hrvatska to nije učinila, unatoč stalnim apelima. Također, u vrijeme u koje bi HTZ trebao raditi veliki posao na privlačenju gostiju i pravovremenoj i adekvatnoj komunikaciji, od njih hrvatski turistički djelatnici nemaju baš nikakve koristi", priopćili su iz Udruge glas poduzetnika.

“Sada već nije pretjerana tvrdnja: u turizmu i ugostiteljstvu gori požar, a do potpunog zgarišta ima još možda mjesec ili dva. Odbor za turizam i ugostiteljstvo UGP-a stoga traži hitne intervencije Vlade Republike Hrvatske, ministra financija i novog ministra pod čijim će resorom biti turizam. Smatramo kako je nužno sniziti PDV, kao što su napravile i mnoge zemlje Europske unije te donijeti uredbu kojom će banke morati dati moratorije na kredite i leasinge bez naplaćivanja kamata.

Turizam i ugostiteljstvo za vrijeme krize COVID-19 je na koljenima. Zarade i novih investicija nema, a banke i leasing kuće ne reagiraju i ne olakšavaju svojim klijentima ovo teško razdoblje, baš naprotiv. Poslovanje tvrtki, obrta, iznajmljivača, event industrije, prijevoznika, brodara i svih ostalih koji žive od turizma, ima za cilj samo dvije stvari: očuvati radna mjesta te očuvati likvidnost tvrtke”, poručuju iu UGP.

“Ključna grana hrvatskog gospodarstva gubi perspektivu”

“Ako Vlada ne smanji PDV svima u turizmu i ugostiteljstvu na min. 13%, kao najugroženijim djelatnostima te ukoliko ne dođe do ključnih reformi u sektoru turizma, a pogotovo ako dođe do spajanja ministarstava turizma i kulture, za što se nadamo da se ipak neće dogoditi, ključna grana hrvatskog gospodarstva gubi perspektivu i baca se na koljena.“ rekao je Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika.

“Što radi HTZ?”

“U ovim postojećim uvjetima, s visokim PDV-om, svakodnevnim otkazima rezervacija usko vezanim za broj oboljelih od COVID-19 u Hrvatskoj, sa smanjenim brojem stolova u ugostiteljskim objektima, velikim izdacima za dezinfekcijska sredstva, silnim parafiskalnim nametima od kojih se ne odustaje kao da živimo jednu od najboljih turističkih sezona – za preživljavanje ima sve manje šanse. Uz to, država je odustala od rješavanja problema moratorija na leasinge. Intervencija je stoga nužna! Zapravo, bila je nužna već jučer.

Za to vrijeme u kojem je grana koja pokreće hrvatsko gospodarstvo pred propasti, pitamo se što radi HTZ?”, pišu iz UGP.

“I dalje snima spotove i skupe reklame na plažama, sa suncobranima, škampima na buzaru, na otocima i gradovima na Jadranu. Baš kao da se ništa ne događa. Izostala je njihova pravovaljana reakcija, a svakako, sada više nego ikada, i nužna reorganizacija i smanjenje broja Turističkih zajednica. Njihov broj, s ukupnim brojem zaposlenih, za mjesec dana će premašiti brojku preživjelih tvrtki koje posluju u turizmu i ugostiteljstvu! Hrvatska turistička zajednica se bori s turizmom, ne za turizam!” rekla je Gordana Fabijanić, članica Odbora za turizam UGP-a.

“Ne trebaju nam sada slike plaža Hrvatske turističke zajednice, već brze medijske reakcije”

“U razdoblju kada se cijeli svijet nastoji prilagoditi novoj situaciji, kada države smanjuju stopu PDV-a, balansiraju između epidemioloških mjera i spašavanja gospodarstva, Hrvatska nikako ne čini dovoljno. Ne trebaju nam sada slike plaža Hrvatske turističke zajednice, trebaju nam brze medijske reakcije, transparentnost u komunikaciji s gostima, fleksibilnost, artikulirana i ciljana kampanja prilagođena turizmu za vrijeme epidemije. O radu HTZ-a možemo reći kako ovisi proračun RH, likvidnost mnogih tvrtki i obrta, opstanak velikog dijela gospodarstva Hrvatske, a svakako bi trebala ovisiti i njihova radna mjesta.

HTZ, čini se, ne zna funkcionirati izvan okvira zapisanih u pravilnike i zakone od prije mnogo godina, ima problem prilagođavanja tržištu, ne osluškujući i ne osjećajući potrebe turizma. HTZ je trom sustav uljuljkan u valove prekrasnog mora i plaža.

Podsjetimo, više je odjeka u stranim medijima imao UGP svojom objavom o sigurnosti i trudu hrvatskih turističkih radnika, nego HTZ u ova tri pandemijska mjeseca!”, zaključuju iz UGP-a.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.