Od kućne radinosti stvorili višemilijunski biznis s kremama

Ekonomija 07. ruj 201508:16 > 08:17
Morgue File/Ilustracija

Prije točno 25 godina, farmaceutkinja Blaženka Hladnik zamiješala je prvu kremu s bademovim uljem kako bi svojim mušterijama iz ljekarne u kojoj je radila pomogla liječiti teže kožne bolesti.

Od prvih pokušaja do danas, obitelj Hladnik stvorila je kompaniju Milla koja je lider u proizvodnji proizvoda za higijenu i kozmetiku za robne marke velikih trgovačkih lanaca i kojoj nije žao potrošiti novac na razvoj novih proizvoda, piše Tportal.

Tehnički direktor Goran Hladnik, sin osnivača tvrtke, rekao je da tvrtka Milla godišnje na tržište izbaci i više od 150 novih artikala, a ključ uspjeha je u mogućnosti jeftine proizvodnje malih serija proizvoda u vrlo malo vremena. Za konkurenciju, to je još uvijek nemoguće.

‘Ideja za pokretanje biznisa s ljekovitim kremama rodila se u ranim devedesetima’, govori Hladnik. Blaženka Hladnik, koja je osnovala Millu sa suprugom Zvonkom, tada je radila u ljekarni i često se susretala s ljudima koji su imali teške probleme s kožom.

Već je tada počela miješati razne kreme i pripravke od bademova ulja koji su se pokazali vrlo uspješnima. Ubrzo je krenula i komercijalizacija: 1990. kreirana je prva linija kozmetike Milla koju je obitelj Hladnik uspješno prezentirala na međunarodnim sajmovima. Prve kreme obitelji Hladnik proslavile su se po svojoj prodornosti u kožu, što im je donijelo bezbrojne nagrade i zlatne medalje s raznih inovatorskih skupova i što je bio jasan znak da treba nastaviti s razvojem proizvoda.

Nakon 25 godina rada, Milla je uspješno razvila tisuću proizvoda i posljednjih godina redovito raste po stopama od 15 do 20 posto. Prve prodaje događale su upravo što na lokalnim, što međunarodnim sajmovima ranih devedesetih. Kada je počeo Domovinski rat, prodaja je stala, zbog čega se krenulo u razvoj higijenskih proizvoda, posebice sapuna i šampona. To se pokazalo dobrim potezom, zbog čega se tvrtka u konačnici i formirala kao proizvođač robnih marki za trgovačke lance.

Guranje vlastitog brenda je vrlo skupo. Sav kapital investirali smo u razvoj novih tehnologija, no danas se situacija mijenja, pa sve više napadamo na izvoz’, pojašnjava Hladik.

U tom smjeru, primjerice, ide i novi koncept halal kozmetike, koji će kupce naći na Bliskom istoku i sjevernoj Africi jer takvih proizvoda još uvijek nema na tržištu. No u ovom času najveći kupci su domaći – Konzum, Tommy, NTL, Plodine. Samo za ovu turističku sezonu asortiman proizvoda na policama NTL-a je udvostručen. Milla surađuje sa svim trgovačkim lancima uz iznimku Lidla i za svakog od njih proizvodi od deset pa do čak pedeset proizvoda, piše Tportal.