Premijer Zoran Milanović jučer je nakon devet godina gradnje u promet pustio najskuplju dionicu autoceste u povijesti hrvatske cestogradnje.
Gradnja 10,9 kilometara od Velike Gorice do Jakuševca na autocesti Zagreb – Sisak stoji nevjerojatnih 1,645 milijardi kuna, odnosno 150,9 milijuna kuna po kilometru ili 20 milijuna eura! Iako je riječ o najskupljim sagrađenim kilometrima, na tom dijelu autoceste neće se naplaćivati cestarina.
Ova dionica dio je autoceste Zagreb – Sisak a radovi su svečano otvoreno 2006. godine u nazočnosti tadašnjeg premijera Ive Sanadera.
Plan je bio da radovi budu završeni 2009. godine no potrajalo je do jučerašnjeg dana. Ugovore sa izvođačima sklopila je nekadašnja uprava Hrvatskih autocesta a sve pod paskom tadašnjeg ministra Božidara Kalmete. Iako je sadašnja uprava HAC-a ugovore ocijenila lošim procjenjeno je da bi još veća šteta nastala ukoliko bi se oni raskinuli.
Ministar prometa Siniša Hajdaš-Dončić tvrdi kako je u sklopu projekta, osim autoceste, sagrađeno još deset kilometara pristupnih cesta te je zapravo sagrađeno 20 kilometara cesta, ali činjenica je da na dionici nema niti jednog tunela ni mosta. Od objekata, tu su četiri čvorišta i priključka, dva vijadukta, industrijski kolosijek, pješački pothodnik te tri putna prijelaza.
U Hrvatskim autocestama tako enormnu cijenu opravdavali su nezgodnim muljevitim terenom koji je trebalo nasipati velikom količinom šljunka kojeg u blizini gradilišta nije bilo. Nadalje, visoka cijena se opravdava visokom cijenom otkupa zemljišta.
Naime, u ukupnoj cijeni dionice od Velike Gorice do Jakuševca za otkup zemljišta izdvojeno je čak 560 milijuna kuna, odnosno 30 posto od ukupne cijene projekta. Primjerice, Europska komisija za odobravanje sufinanciranja projekta iz EU fondova odobrava tek pet posto troškova za otkup zemljišta od ukupne cijene, a Danska samo tri posto. Dakle, sami građevinski radovi stoje 934 milijuna kuna, što iznosi i dalje visokih 11,2 milijuna eura, piše Jutarnji list.