Čak 40 posto Hrvata bi iskoristilo 'vezu' da nađu posao

Ekonomija 20. stu 201510:37 > 10:41
Ilustracija

U razdoblju od 15. listopada do 15. studenog portal posao.hr je na svojim stranicama proveo veliko istraživanje na temu "Kako tražimo posao?", čiji je cilj bio ispitati na koji način korisnici traže posao, koje kanale koriste te koliko ulažu u potragu za poslom.

U istraživanju portala posao.hr je tijekom mjesec dana sudjelovalo 590 ispitanika koji su podijelili svoja iskustva i stavove o traženju posla. Ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju su nezaposleni i traže posao (51%), dok ih je 38% zaposleno, ali aktivno traži posao.

Za traženje posla, ispitanici (31%) najviše koriste portale za traženje posla kao što je posao.hr ili oglasnik.hr, dok 23% ispitanika posao najčešće traži putem HZZ-a (burza rada). ‘Networking’, razgovor s kolegama iz struke i poslovna okupljanja, za traženje posla koristi 9% ispitanika, dok ih čak 14% za to koristi društvene mreže i Linkedin. S obzirom na značajan udio mladih ispitanika, kao i njihovo visoko obrazovanje, nije iznenađujuće da su istaknuli da aktivnije koriste platforme društvenih mreža.

Zanimljivo je da je značajan udio ispitanika (17%) odabralo slanje otvorenih molbi kao najčešći način potrage za poslom, a čak 48% ispitanih potvrdilo je da je slalo otvorene molbe nekoliko puta, dok ih je 22% poslalo otvorene molbe samo kompanijama koje su im bile zanimljive. To je svakako pozitivan podatak koji pokazuje da ispitanici ne traže ‘samo posao’, već im je sve važnije da rade za poslodavca/kompaniju čije vrijednosti dijele. Ipak, tek je 8% ispitanika reklo da je trenutni/prijašnji posao pronašlo slanjem otvorene molbe.

Često se u kontekstu potrage za poslom spominje ‘povlačenje veza’, a u istraživanju portala posao.hr većina ispitanika (40%) rekla je da bi iskoristili ‘vezu’ (politička stranka, rođaci…) za pronalazak posla da je imaju, iako nisu nikada koristili tu metodu. Ipak, 20% ispitanika reklo je da nije nikada koristilo tu metodu i smatra da ona nije u redu. Ovi podaci na jedan način potvrđuju da je među ispitanicima uvriježeno stajalište da je potrebna ‘veza’ za pronalazak posla.