Prihodi McDonald'sa pali su u posljednjem tromjesečju prošle godine 4 posto na godišnjoj razini, zbog rasta tečaja dolara, no zahvaljujući povećanoj prodaji u Kini i SAD-u dobit najvećeg svjetskog lanca restorana brze hrane porasla je 10 posto.
Prema izvješću, objavljenom u ponedjeljak, čista dobit McDonald’sa dosegnula je u proteklom tromjesečju 1,2 milijarde dolara, dok su prihodi iznosili 6,34 milijarde.
Pad prihoda posljedica je rasta tečaja dolara jer zbog toga padaju prihodi američkih kompanija s inozemnih tržišta. U proteklih godinu dana vrijednost dolara prema košarici najvažnijih svjetskih valuta porasla je oko 9 posto.
Međutim, McDonald’s je to nadoknadio rastom prodaje u SAD-u. U američkim restoranima, otvorenima najmanje 13 mjeseci, prodaja tog lanca porasla je u proteklom kvartalu 5,7 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije.
To je najveći rast u gotovo četiri godine, što se zahvaljuje novoj ponudi tvrtke – doručku cijelog dana – kojom je krenula u čvršću borbu s konkurentima, kao što su Wendy’s, Starbucks i Burger King.
Do trećeg tromjesečja 2015. godine prodaja McDonald’sa u SAD-u neprestano je padala dvije godine zbog pogrešnih poteza bivšeg izvršnog direktora Dona Thomsona, koji je napustio tvrtku u veljači prošle godine.
Novi čelnik McDonald’sa Steve Easterbrook uspio je povećati prodaju i u Kini. U restoranima, otvorenima najmanje 13 mjeseci, prodaja je u toj zemlji u proteklom kvartalu porasla 4 posto, i to drugo tromjesečje zaredom.
Prije toga prodaja McDonald’sa u Kini neprestano je slabila godinu dana zbog skandala sa sigurnošću hrane u srpnju 2014. godine.
Prodaja McDonald’sa u restoranima u cijelom svijetu, otvorenim barem 13 mjeseci, porasla je u posljednjem lanjskom tromjesečju 5 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije.
Kako su sve to bolji rezultati nego što su analitičari očekivali, cijena dionice McDonald’sa porasla je u ponedjeljak na Wall Streetu za 3 posto, na rekordnih 121,90 dolara.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.