Agrokorova maloprodaja na 192. mjestu najvećih u svijetu

Ekonomija 25. sij 201612:45 > 12:49
N1

Zahvaljujući prihodima od 4,8 milijardi dolara, Agrokorova maloprodaja plasirala se u 2014. godini na 192. poziciju između 250 najvećih maloprodajnih lanaca u svijetu, što je 30 mjesta više nego godinu dana prije, pokazuje najnoviji Deloitteov izvještaj 'Globalna snaga maloprodaje 2016.'

Izvršni potpredsjednik za Agrokorovu poslovnu grupu Maloprodaja Darko Knez, kaže da je poboljšanje pozicije u 2014. godini rezultat Agrokorovog preuzimanja Mercator grupe, čime je Agrokor postao liderom na pet regionalnih tržišta kao i cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe.

Istraživanje je pokazalo da je vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu, u fiskalnoj 2014. godini ostvarilo ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, očuvavši tako stalan rast koji je iznosio 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, slika se razlikuje od regije do regije, pri čemu su trgovački lanci u Sjevernoj Americi, Africi i na Bliskom istoku ostvarili rast prihoda, za razliku od onih u regiji Azija-Pacifik, Europi i Latinskoj Americi, koji i dalje bilježe pad prihoda.

Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje američkog dolara sastavnice su koje su utjecale na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca, ovisno o regiji, kaže Marina Tonžetić iz hrvatskog ureda Deloittea.

Za trgovce na malo u SAD-u, jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača, a pospješilo je i gospodarski rast te porast zaposlenosti. S druge strane, kinesko gospodarstvo je kroz to vrijeme doživjelo znatno usporavanje zbog pada izvoza i ulaganja smanjenog intenziteta.

Ostvarena dobit u promatranim regijama također pokazuje znakove raskoraka, uglavnom u smjeru pada. Izvješće navodi da je 250 vodećih maloprodajnih lanaca u 2014. godini ostvarilo kompozitnu neto maržu dobiti od 2,8 posto u usporedbi s 3,4 posto u 2013. godini.

Studija “Global Powers of Retailing 2016. Navigating the new digital divide”, koju je objavio Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global), navodi vodećih 250 maloprodajnih lanaca u svijetu gledano po prihodima i analizira njihov položaj na temelju javno dostupnih podataka za fiskalnu godinu 2014., uključujući tvrtke čija poslovna godina završava u lipnju 2015. godine.

Njihova uspješnost analizirana je prema geografskim regijama, sektoru primarnih proizvoda, aktivnosti u elektroničkom trgovanju i drugim čimbenicima. Izvješće ujedno pruža sliku o pedeset najvećih trgovačkih lanaca u svijetu, perspektive svjetske ekonomije i analizu tržišne kapitalizacije u sektoru trgovine na malo.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.