Jedna pozitivna gospodarska priča. Šibensko brodogradilište Iskra u vlasništvu Slovenaca dokaz je da brodogradnja u Hrvatskoj nije izumrla, ali i da se u toj branši može raditi u plusu. Posla imaju preko glave. Narudžbe stalno pristižu, navozi su krcati, a skoro su popunjeni i svi kapaciteti za remontnu sezonu. No, imaju jedan veliki problem - radna snaga. Natječaji su otvoreni, no nitko im ne dolazi.
Kruno je sa samo 20 godina postao glavni i odgovorni u Iskri za ovaj stroj koji kodnim naredbama reže aluminijski lim. Srce je to proizvodnje brodova koji se ovdje rade isključivo od aluminija izrezanog upravo kod Krune.
“Izašao je natječaj u firmi za skladištara, prijavio sam se. Iskočila je prilika da firma kupi i uloži u ovaj stroj i odabrali su mene pošto sam te struke”, priča voditelj CNC stroja brodogradilišta Iskre Kruno Jurčević.
Navozi šibenskog brodogradilišta puni su do kraja godine. Pri kraju je i popuna kapaciteta za remontnu sezonu. Trenutno je zaposleno 178 radnika, no nedovoljno za obujam posla.
“Za mene kao čovjeka koji vodi firmu događa se onaj najgori scenarij, a to je da imamo posla unaprijed u pipelineu, ali na žalost nemamo dovoljno radne snage i kapaciteta da to izvršimo”, kaže direktor brodogradilišta Iskra Roko Vuletić.
Zbog toga su morali posegnuti za stranom radnom snagom.
“Dobro mi je raditi u brodogradilištu Iskra jer mi je dobra plaća. Na Filipinama plaća je mala, ovdje mi je bolje”, govori zavarivač Arnold Orizal s Filipina.
Odaziv naših ljudi je slab, unatoč uvjetima i iznadprosječnim plaćama koje, kako kažu, nude. Pokušali su povući radnike iz Brodosplita, no bezuspješno.
“Istina je nažalost da su nam se od svih tisuću i nešto radnika Brodosplita koji su ostali bez posla javila tri radnika iz Indije koji su na dan kad im nije isplaćena plaća dali otkaz i počeli tu raditi”, navodi direktor Vuletić.
Jedan od njih je Kaxman.
“U Indiji nema puno posla. Ovdje se može kontinuirano raditi godinu ili dvije. Dok u Indiji dva ili tri mjeseca. Ovdje je puno bolje”, kaže zavarivač Kaxman Isaru iz Indije.
Brodogradilište je angažirala i država. Jedan brod za MORH te šest brodica SAR koje je naručilo Ministarstvo zdravstva.
“Brodice će biti duge petnaest metara, plovit će brzinom trideset pet čvorova, sagrađene od aluminijskih legura i maritivne sposobnosti da su nepotopive. Nadamo se dogodine do devetog mjeseca da će svih šest brodova biti isporučeno”, objašnjava voditeljica ureda Uprave Olga Pešo.
A glavna i odgovorna za njih je žena.
“To su brze brodice koje će izlaziti i spašavati ljude kada su najteži uvjeti na moru”, dodaje voditeljica projekta SAR Ivana Morosavljević.
Na pitanju slušaju li ju s obzirom na to da je žena, kaže kako ima osjećaj da slušaju više žene nego muškarce. “Tako da mislim da nam super ide”.
Da im ide dobro pokazuju i brojke. Godišnji im je prihod 20 milijuna eura. Jedan od recepata uspjeha je kvaliteta proizvoda i radna snaga, kaže prvi čovjek Iskre.
“Imamo uhodanog klijenta kojem isporučujemo kvalitetne proizvode. Klijent se vraća, plaća nam fer cijenu za ono što radimo i onda nema straha. S druge strane svoje zaposlenike također tretiramo fer i korektno”, ističe direktor Roko Vuletić.
Na žalost, ovo je još jedan pokazatelj da kadar radnika potrebnih za razvoj brodogradnje u Hrvatskoj polagano izumire, pogotovo nakon što su kvalitetni radnici iz Uljanika otišli mahom u susjednu Italiju, a sličan scenarij čini se čeka i Brodosplit.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare