Vjerojatno najiščekivaniji auto ove godine, nova, deseta generacija Hondinog Civica u travnju 2017. stiže i na naše tržište.
Za brojne europske kupce Civic predstavlja Hondu i to je tzv. core model oko kojeg se sve okreće te predstavlja bestseller u njihovom portfoliu. Stoga ne čudi da je novi Civic u tijeku razvoja prošao program kao nijedan Hondin model do sada u povijesti.
Nastavljajući se na 40 godina tradicije novi Civic ostaje vjeran originalnom konceptu „auta za ljude, auta za svijet“. Spoj je to prepoznatljivog izgleda, naglaska na sportskom imidžu i višestruke iskoristivosti i praktičnosti, ali s posebnim fokusom na užitak u vožnji.
Svrsishodna linija Civica uvjerljivo prezentira sportski karakter. Dulji, niži a širi, novi Civic ima kratke prevjese i napete linije koje pokazuju visok nivo aerodinamičke efikasnosti. Oštro i agresivno „lice“, naglašeni blatobrani kao i izraženi usisnici sprijeda i straga dodatno naglašavaju njegove sportske ambicije. O središnje smještenim ispušnim cijevima da i ne govorimo.
U Europi će se nuditi dvije karoserijske izvedbe, petvratni kompakt i četverovratna limuzina, dok se u SAD-u može dobiti i coupe.
Novi Civic potpuno je nov model, čiji je razvoj krenuo od „lista bijelog papira“ a sve u svrhu agilne i uzbudljive vožnje. Lagana (16 kg manje, 52% veća krutost) baza školjke proizvod je inovativnih tehnologija dizajniranja i proizvodnje. Time je dobiveno nisko težište, a sofisticirani novi ovjes u takvom okruženju može dati najbolje od sebe što opet naglašava uzbudljivu vožnju koja predstavlja pravo zadovoljstvo. Straga se nalazi multi-link kako i pristoji autu s tavkim ambicijama.
Potpuno je novi i interijer. Pojednostavljen od brojnih tipki, također je prepun novih tehnologija i materijala visoke kvalitete te niske pozicije sjedenja kako bi veza između vozača i auta bila što direktnija i bolja. To je omogućeno micanjem spremnika goriva od ispod vozačkog mjesta na klasičnu poziciju pa vozač i suvozač sjede 35 mm niže nego ranije. Uz to, u kabini nalazimo i Honda Connect infotainment druge generacije koji nudi povezivost s Apple i Android uređajima.
Velika novina svakako su motori. Atmosferske motore po kojima je Honda i postala poznata mijenjaju novi agregati s turbo punjačima. Osnovni model pokreće jednolitreni trocilindraš s turbom koji će razvijati zdravih 129 KS ali s puno upotrebljivijim okretnim momentom od niskih okretaja (200 Nm već od 2.250 okretaja s ručnim mjenjačem) nego što je to bio slučaj do sada u 1.4 litrenoj izvedbi. Novitet je i 1.5 litreni motor znan iz HR-V-a koji je sada osnažen turbom i razvija 174 KS ili u varijanti Sport 182 KS te 240 Nm u rasponu od 1900 do 5000 okretaja pa bi trebao biti izbor većine pravih zaljubljenika u Hondu. Oba motora moći će se dobiti i s CVT mjenjačem, u tom je slučaju okretni moment kod oba manji za 20 Nm. Sport izvedba Civica ima i direktniji volan što će svakako cijeniti ljubitelji sportske vožnje te 18 inčne kotače s gumama širine 235 mm. Od dizelskih motora u ponudi će biti sjajni, ali već znani 1.6 litreni agregat s vjerojatno nešto više od sadašnjih 120 KS. Vrh ponude, naravno, rezerviran je za Type R čiji će dvolitreni turbak sada razvijati oko 350 KS, a u prodaju bi trebao stići krajem godine. Upravo se Type R okitio prestižnim naslovom najpoželjnijeg auta ove godine prošli tjedan, po izboru čitatelja britanskog What Car magazina. Sve ovo govori da se kod novog Civica radi o najsportskijem i najagilnijem modelu do sada. U skladu s tim, predvidivo je da će veći dio eurospkih kupaca odabrati sjajni šestbrzinski ručni mjenjač dok će uglavnom američko tržište birati CVT izvedbu.
Za one kojima i praktičnost igra ulogu, s Civicom nema brige ni po tom pitanju. U prtljažnik stane 478 litara, stražnji se naslon spušta 60:40, niski utovarni prag omogućava lako smještanje teških i dugih predmeta. 30 mm dulji međuosovinski razmak garantira više mjesta za putnike straga (90 mm više mjesta za noge te 45 mm više mjesta za koljena). Spomenimo i da audio sustav može biti od 160W s četiri zvučnika, preko 180W s osam zvučnika do vrhunskog premium sustava od 11 zvučnika i 465W snage.
Nakon svega navedenog možemo samo reći da jedva čekamo da novi Civic sleti i kod nas. Za cijene se još ne zna, no nadamo se da bi mogle ostati u skladu sa sadašnjim, uz eventualno minimalno povećanje zbog osjetno više tehnologije kojom će se novi Civic moći pohvaliti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.