SUBARU XV 2.0D Unlimited

Auto 29. kol 201718:23 > 18:29
Kojiauto.hr

Crossoveri su uglavnom gradski šminkeri, ali ne i kada je riječ o Subaruovom XV-u.

XV odgovor je japanskog proizvođača na trend crossovera koji su poharali tržišta prije nekoliko godina. No, dok su svi ostali svoje modele bazirali na gradskim autima kojima je dodana atraktivnija i podignuta karoserije, Subaru je ostao vjeran sebi.

XV je jedini crossover koji u svim izvedbama ima stalan pogon na sve kotače, a u benzinskim ima još i reduktor. Već tu sve usporedbe s gradskim šminkerima tipa Qashqaia i sličnih padaju u vodu. Dizajn nije adut kojim XV privlači kupce. Europljani, ili pak dalekoistočni proizvođači s centralama na Starom kontinentu bolje razumiju što razmaženi europski kupci vole. No, Fuji Heavy Industries svake je godine uvodio male, suptilne promjene i modernizirao XV kako bi održao korak.

Iznutra se to najbolje vidi pa je tako današnji XV u kabini osjetno moderniji i ljepši. Dominira ekran osjetljiv na dodir, zajedno sa zaslonom visoke razlučivosti u boji koji služi za putno računalo na vrhu iste. Šteta je samo što da bi „šetali“ kroz te parametre morate koristiti tipku iznad središnje konzole, a ne tipke na upravljaču. Ovo je bila najbogatija oprema Unlimited pa osim inače bogate serijske opreme kojima Subaru mazi svoje vlasnike, testirani model imao je još i kožna grijana sjedala s električnim podešavanjem te otvaranje vrata na dodir kvake. Čim se smjestite, vidjet ćete da je vozač i dalje na prvom mjestu. Volan idealne veličine i nagiba, ručica mjenjača na najboljem mjestu te sjedala koja pružaju taman potpore koliko treba.

Kojiauto.hr

I onda upalite motor. Iako je već dobar znanac, bokser u nosu i dalje je jedini dizel na svijetu u toj konfiguraciji. To se i čuje, jer motor nije izgubio svoj šarm čak ni promjenom pogonskog goriva. Vrlo kratki prijenosni odnosi u mjenjaču tjeraju vas na često posezanje za ručicom mjenjača dok ne postignete neku normalnu brzinu, ali zato je dalje sve krstarenje na valu okretnog momenta. U principu, sve normalne ceste osim baš alpskih prijevoja i oštrih zavoja možete savladati u petom ili šestom stupnju prijenosa. Ali ono što oduševljava nije ni ubrzanje, ni štedljivost, već ležanje na cesti. Iako je XV dosta visok, čak će i potpuni amateri primijetiti kako ovaj auto „leži“ na cesti. Ovjes zaslužuje sve pohvale jer je tvrd pa se karoserija ne naginje ni pri forsiranju, a opet dovoljno mekan da ne poskakuje na neravninama i raspuklinama. I glavna stvar (koja se ne vidi, ali itekako osjeća) jest krutost karoserije koja može biti primjer kako se rade pravi auti. Sve dok postoji pa i najmanje uvijanje karoserije (a vjerujte da se 99% auta na tržištu itekako još „piga“ kada se penjete na neki rubnjak) ovjes ne radi optimalno. XV djeluje kao da je isklesan od jednog komada granita i najbolje je da se u to uvjerite sami. Kada znamo da se XV može dobiti s pogonom na sve kotače i svim navedenim svojstvima osim dizelskog agregata za 160.000 kn, onda vam konkurencija naglo pada u drugi i treći plan. Osim ako vam nije prioritet da susjedi misle kako imate super moderan i šik auto, a to što se ljulja kao povišena Astra vas ne smeta. XV je auto za prave vozače.

U gradu smo trošili 7,2 litre, dok smo na putu do Beča napunili spremnik na Lepoj Bukvi prije Macelja i s istim tankom došli do Beča, vratili se u Zagreb i još imali za 220 km. Potrošnja se na autocesti, uz poštivanje ograničenja kretala oko pet litara. To znači da sa spremnikom od 60 litara možete komotno računati na 1000 kilometara dosega ako ne vozite baš po gradu.

Subaru ima svoj krug vjernih kupaca. Njihove prodajne brojke nikada neće biti velike (osim u Austriji, Švicarskoj i SAD),no to daje i dozu ekskluzivnosti. Stoga jednog dana kada ga budete prodavali dobro držanje cijene osigurat će dobar povrat investicije.

Tehnički podaci:

Motor: 2.0 TD

Snaga: 147 KS

Okretni moment: 350 Nm

Ubrzanje 0-100 9.3 s

Vmax: 198 km/h

Potrošnja grad 7.2, otvoreno 5.0, prosjek 6.4 l/100 km

CO2: 141 g/km

Cijena testiranog modela 289.900 kn plus doplata za posebnu boju Cjena osnovnog modela 159.900 kn .

Kojiauto.hr

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.