Servisiranje klimatizacijskog uređaja u osobnom automobilu jednostavan je i prilično brz, gotovo rutinski postupak kod kojega se većina posla obavlja strojno.
Na ventilacijski sustav obično se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije. Pritom se podrazumijeva izvlačenje vlage odnosno vakuumiranje sustava, kao i provjera nepropusnosti postojećih instalacija.
Da bi taj posao bio obavljen kako treba, prije puštanja uređaja u rad potrebno je na njegovu izborniku odabrati konkretni model automobila, dakle marku i tip vozila. To se radi tako jer se sustavi klimatizacije međusobno razlikuju i potrebno je pripaziti da se u automobil nakon čišćenja uvede odgovarajuća količina pročišćenog, ali i sasvim novog plina (jer se procjenjuje da ga se kroz godinu tijekom eksploatacije izgubi oko pet posto), a isto vrijedi i za ulje iz kompresora, koje se također treba zamijeniti.
Upravo nedostatak plina ili ulja u rashladnom sustavu najčešći je razlog za probleme s klima-uređajima. On se manifestira tako što zrak koji bi trebao osvježavati putničku kabinu kad aktiviramo klima-uređaj više nije hladan. Nije to ništa čudno ni strašno. S tim se problemom prije ili poslije susretne većina vozača osobnih automobila, a da im se to ne bi događalo odnosno da bi se rizik sveo na najmanju moguću mjeru, preporuka je klimatizacijski uređaj u vozilu servisirati, ovisno o modelu automobila, svake dvije do tri godine. Uz navedene radnje, pritom se najčešće obavlja i dezinfekcija isparivača te izmjena filtra prašine, a neki serviseri pritom preporučuju i čišćenje ozonom, no to je već zasebna tema.
Dakle, ako niste sigurni u kakvom je stanju klimatizacijski uređaj u vašem vozilu ili ga već dugo niste servisirali, uputite se u neku od specijaliziranih radionica.
Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/auti/servisirajte-na-vrijeme-ovo-je-najcesci-razlog-za-probleme-s-klima-ure-ajima-1249222 – www.vecernji.hr