Iako limuzinski modeli polako odlaze u povijest pod navalom raznih SUV vozila, što zbog mode, što zbog tzv. praktičnosti, činjenica je da SUV modeli donose i neke nedostatke. Pri tome prvenstveno mislimo na veće troškove zbog lošije aerodinamike, većih kotača, lošijih voznih svojstava zbog više karoserije i sl. Zato oni koji ne „padaju“ na trendove i dalje žele klasične izvedbe, a ako trebate više prostora – tu nastupaju karavani.
Naravno, postoje karavani i „karavani“. Ovaj je jedan od tih potonjih. Opet je u prvom planu dizajn i on je fantastično prenesen iz limuzinske izvedbe. Dulji je svega 4, a viši neprimjetnih 1.3 cm u odnosu na limuzinu, uz isti međuosovinski razmak. LED očnjaci sprijeda, pandže straga i prelijepa plavo-ljubičasta boja čine ga magnetom za poglede.
Kupeovska forma je zadržana, što znači da straga udobno mogu sjediti oni do 1.8 m, a prtljažnik je besprijekorno ukorporiran u cjelokupni izgled. Ako očekujete da će vas tamo dočekati zapremina od 1000 litara, prevarili ste se. S 530 litara sa svim sjedalima u upotrebi ovo je auto koji konkurira lifestyle karavanima Audija, Volva i sličnih. Ali dobro je znati da se ta zapremina može povećati na čak 1780 litara.
Sjedala u kombinaciji koža-alcantara te i-Cockpit druge generacije stvarno ga dižu na razinu više od konkurencije. Ne treba zaboraviti ni Peugeotovu ekskluzivnu suradnju s vrhunskim audio znalcima iz Focala čiji je zvučni sustav od 10 zvučnika zadužen za osjećaj koncertne dvorane tijekom vožnje.
Testni model je bio top izvedba GT, najbogatije opreme s najjačim dizelskim motorom. Dvolitreni BlueHDi razvija 177 KS i uparen je s već spomenutim osamstupanjskim automatikom. Dugo su PSA mjenjači, ručni i automatski kaskali za konkurentima, no barem što se automatika tiče, uhvatili su korak s najboljima.
U normalnom modu vožnje kretanje je nježno, kao i izmjene koje su gotovo neprimjetne kada lagano klizite gradskim gužvama. Zaliha snage ima više nego dovoljno za 99% potreba. 400 Nm uvijek je spremno da vas zalijepi u sjedalo, a to posebno dolazi do izražaja kada prebacite u sportski mod vožnje. Cijeli auto se „napne“, od gasa, preko mjenjača (koji tada preporučamo koristiti u M modu da vozač preuzme kontrolu nad izmjenama) do volana. Tada se zapravo vidi da 508 SW ima potencijala i za puno više snage (i to će doći uskoro, čini se). Ipak, takvu vožnju preporučamo samo kada je vozač sam u vozilu, da vaš zlatni retriver ne uneredi stražnja sjedala. Vrlo direktan volan mami vas na takvu vožnju i precizno vodi zadanom putanjom.
Sva sila sigurnosnih sustava pazi na vas što je svakako pohvalno, ali neka od njih znaju i iritirati, ne samo u Peugeotu već i u sličnim modelima drugih proizvođača pa ako volite voziti slobodnije, svakako isključite LKA (sustav za držanje u prometnom traku) jer svako gaženje crte osjećate na upravljaču. To je dobro na autocesti da se ne uspavate, ali ako ste si dali malo goda na nekoj praznoj lokalnoj cesti, sigurno nećete biti oduševljeni.
Nije ovo zamjerka Peugeotu jer i drugi su pokleknuli pred time, ali bilo bi dobro da svi auti pamte postavke kako si ih vozači urede. Motor pruža odlične performanse i prava je mjera za 1540 kg teško vozilo. Do stotke stiže za 8.4 sekunde, a ako nađete mjesto i vrijeme za potjerati ga do maksimuma kazaljka će prijeći oznaku od 230 km/h, što će biti dovoljno čak i na autobahnovima. Ako baš ne obarate rekorde bit ćete itekako zadovoljni i potrošnjom. Nama se kretala od 8,7 litara po gradskim gužvama do minimalnih 4,7 kada smo si dali truda na lokalnoj cesti prema Varaždinu i natrag.
Sve u svemu, 508 SW nas se dojmio jednako, ako ne i više od limuzinske izvedbe. Možda se radi o subjektivnom osjećaju, ali SW izvedba nam se učinila još čvršćom i solidnijom. Obzirom na cijenu od 326.821 kn bez doplata, tako treba i biti. Ako vam se ova cijena čini pretjeranom, pogledajte slično motorizirane SUV modele japanskih i korejskih proizvođača te uzmite u obzir da se ovdje radi o top modelu stvarno atraktivnog karavana. Ako niste potpali pod modni „SUV trenutak“, svakako isprobajte 508, a ako jeste, opet ga probajte – možda nakon vožnje promijenite mišljenje…
Tehnički podaci:
Motor: 2.0 TD
Snaga: 177 KS
Okretni moment: 400 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 8.4 s
Vmax: 231 km/h
Potrošnja: 6.9 l/100 km
CO2: 124 g/km
Cijena: 326.821 kn
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.