Tržišna vrijednost američkog proizvođača električnih automobila Tesla pala je u utorak za 50 milijardi dolara nakon što je izvršni direktor Elon Musk najavio nove baterije koje bi za tri godine mogle radikalno srezati cijenu automobila.
U samo dva sata nakon zatvaranja američkih tržišta u utorak Teslina tržišna vrijednost smanjila se za 20 milijardi dolara. Dionica je zatvaranje dočekala u minusu 5,6 posto a u elektroničkoj trgovini dodatnih 6,9 posto.
Investitori su na Muskovom “Danu baterija” očekivali najavu razvoja baterije “milijun milja”, koja bi trajala 10 godina i više. Spremali su se i za objavu smanjenja troškova kojim bi električni automobili konačno postali jeftiniji od benzinaca.
Musk ih je razočarao, obećavši da će sljedećih godina novom tehnologijom prepoloviti troškove baterija i konačno proizvesti “povoljan” električni automobil.
“U tri godine … možemo proizvesti automobil po cijeni od 25.000 dolara, koji će u osnovi biti na razini usporedivog benzinskog automobila ili možda i nešto bolji”, izjavio je Musk.
Priznao je da Tesla još nije dovršio ambiciozne planove za nove automobile i baterije ni za proizvodne procese.
Kompanija očekuje da će u konačnici proizvoditi čak 20 milijuna električnih vozila godišnje. Usporedbe radi, cijela automobilska industrija očekuje da će ove godine isporučiti 80 milijuna automobila.
Musk tvrdi da će baterije nove generacije biti snažnije, dugotrajnije i upola jeftinije od dosadašnjih. Osiguravat će pet puta više energije, šest puta više snage i daleko veći domet vožnje, kazao je Musk, dodajući da će puna proizvodnja početi za neke tri godine.
U početnoj fazi nove baterijske ćelije proizvodit će se u pogonu u Kaliforniji. Do kraja iduće godine kompanija planira proizvoditi 10 gigawatt-sati godišnje.
Kako bi smanjili troškove, reciklirat će baterijske ćelije u ‘gigafabrici’ u Nevadi i svesti na nulu upotrebu kobalta, jednog od najskupljih baterijskih materijala, najavio je Musk. Planiraju ih proizvoditi i u više pogona širom svijeta.
Kompanija namjerava ubrzati proizvodnju baterija sljedećih godina na tri teravat-sati godišnje ili 3000 gigavat-sati, što je oko 85 puta više od kapaciteta tvornice u Nevadi. Dodali su i da bi mogli opskrbljivati i druge tvrtke.
Iako su prosječne cijene električnih vozila pale proteklih godina zahvaljujući promjenama u sastavu baterija, još su uvijek više od onih vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje a baterija po nekim procjenama čini četvrtinu do trećinu cijene električnog vozila, dodaje Reuters.
Neki istraživači izračunali su da bi se cijene električnih i konvencionalnih vozila izjednačile kada bi baterijski paketi koštali 100 dolara po kilovatsatu (kWh). Teslini su prošle godine stajali 156 dolara po kWh, prema podacima Cairn Energy Research Advisorsa.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.